آمریکا از ترکیه خواست تنش در سوریه را کاهش دهد

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا با اشاره به حملات هوایی ترکیه به شمال سوریه از این کشور خواست تنش‌ها را با شبه‌نظامیان کُرد کاهش دهند.

«جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در نشستی مطبوعاتی در کاخ سفید گفت: «واشنگتن در روز‌های گذشته شاهد حملات هوایی ترکیه به شمال سوریه بوده است اما مشاهده نشده که ارتش ترکیه دستور توقف حملات هوایی را صادر کند.» وی همچنین افزود «از ترکیه و شبه‌نظامیان کُرد سوری می‌خواهیم که تنش‌ها را کاهش دهند.»

جان کربی افزود: «ما قطعاً نمی‌خواهیم اقداماتی انجام شود که به طور بالقوه تلفات ازجمله تلفات غیرنظامی در سوریه را برجای بگذارد این در حالی است که متأسفانه در این کشور بر اثر جنگ چندین ساله تلفات زیادی برجای مانده است.»

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا با اعلام مخالفت واشنگتن با عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه، گفت: «ما همچنین نمی‌خواهیم هیچ چیزی بر توانایی ما جهت فشار آوردن بر داعش اثر بگذارد و همکاری ما با نیرو‌های دموکراتیک سوریه (شبه‌نظامیان کُرد) را تحت تأثیر قرار دهد.»

الجزیره پیش از این گزارش داد که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مدعی شده حملات هوایی اخیر در سوریه مستقیماً امنیت سربازان آمریکایی را تهدید کرده و مدعی شده است: «ما از تشدید اقدامات در شمال سوریه، عراق و ترکیه بسیار نگران هستیم.»

شورای امنیت ملی ترکیه روز گذشته (جمعه) تأکید کرد هرگز به گروه‌های تروریستی اجازه هیچ‌گونه فعالیتی در منطقه را نخواهد داد.

پنتاگون پیش‌تر نیز مدعی شد که عملیات نظامی تمامی طرف‌ها در شمال سوریه، ادامه مأموریت مبارزه با گروهک تروریستی داعش را تهدید می‌کند.

این در حالی است که سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که به گفته داده‌های رسمی منتشر شده از سوی مقامات سوریه، بین سال‌های ۲۰۱۱ تا نیمه اول ۲۰۲۲، به دلیل استخراج غیرقانونی معادن توسط نیرو‌های مستقر آمریکایی در خاک سوریه صد‌ها میلیارد دلار خسارت به این کشور وارد شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۱۳ آذر ۱۴۰۱
تاریخ آمریکا سراسر جنگ‌افروزی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۳ آذر ۱۴۰۱
فعالیت تروریسم در افغانستان؛ داعش مورد حمایت آمریکا و متحدانش مسئولیت حمله به سفارت پاکستان را برعهده گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۱۳ آذر ۱۴۰۱
اقدام آمریکا در سرقت نفت سوریه غیرقانونی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۱۳ آذر ۱۴۰۱
ایران و روسیه همکاری موفقی در مقابله با تروریست‌ها مورد حمایت آمریکا و متحدانش در سوریه داشته‌اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۱۳ آذر ۱۴۰۱
دمشق خواستار خروج نظامیان ترکیه و آمریکا از سوریه شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۱۲ آذر ۱۴۰۱
از فلسطینیان در قدس، کرانه باختری و مناطق اشغالی سال ۱۹۴۸ می‌خواهیم تا به طرف مسجد الاقصی حرکت و در آن اعتکاف کنند تا از مسجد الاقصی دفاع کنند و همه طرح‌های صهیونیستی را ناکام بگذارند.
همچنین به اشغالگران درباره ارتکاب هر نوع حماقتی علیه قدس، مسجدالاقصی و فلسطینیان هشدار می‌دهیم، زیرا پاسخ به آن با مقاومت کوبنده برای اشغالگران صهیونیست خواهد بود. ما بر وحدت ملت خودمان در غزه، کرانه باختری و مناطق اشغالی سال ۱۹۴۸ تاکید می‌کنیم و از اهالی کرانه باختری می‌خواهیم، دامنه درگیری با اشغالگران را گسترش دهند تا زمانی که اشغالگران عقب رانده شوند و مسجدالاقصی، قدس و فلسطین آزاد شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۱۲ آذر ۱۴۰۱
حمایت آمریکا جنایتکار از رژِیم کودک کش صهیونیستی حمایت از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۱۲ آذر ۱۴۰۱
عامل فساد و نا امنی خوده امریکاست منطقه رو ناامن میکنه و ضمینه غارت نفت رو برای کشوری مثل ترکیه فراهم میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۴ ۱۲ آذر ۱۴۰۱
سکوت برخی از مجامع حقوق بشری نسبت به جنایت‌های رژیم صهیونسیتی علیه مردم فلسطین برای جامعه جهانی شرم آور و تاسف است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۱۲ آذر ۱۴۰۱
در سراسر منطقه خاورمیانه و جهان هیچ کس دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه، اسرائیل و مزدورانشان در منطقه خاورمیانه و جهان سرپوش بگذارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۱ ۱۲ آذر ۱۴۰۱
بلندی‌های جولان از نظر بین المللی بخش جدایی ناپذیر قلمرو سوریه است. این منطقه پس از جنگ سال ۱۹۶۷ توسط تل آویو از سوریه جدا شد و در سال ۱۹۸۱ به اسرائیل ملحق شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۱۲ آذر ۱۴۰۱
شورای امنیت ملی ترکیه جنایتکار دیگر بر تجاوزات، جتایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل را سرپوش بگذارد.
هرگز اجازه فعالیت گروه‌های تروریستی مورد حمایت آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل و مزدورانشان در منطقه را نخواهیم داد

فرانسه، اروپا، آمریکا، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل همچنان حامی تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی هستند.

حمایت ترکیه جنایتکار از رژِیم کودک کش صهیونیستی حمایت از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی است.

داعش را ترکیه جنایتکار وارد سوریه و عراق کرده است.
ترکیه جنایتکار با داعش همدست است.
و این در حالی است که ترکیه جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر گروه‌های تروریستی را وارد منطقه کرده است.
حضور نظامی ترکیه در شمال سوریه و هم شمال عراق غیر قانونی است و هم نقض قوانین بین الملی است و هم تجاوز آشکار به حاکمیت سوریه و عراق است.

تجاوز مجدد ترکیه جنایتکار به مناطقی از سوریه و سکوت آمریکا جنایتکار و فرانسه جنایتکار شرم آور و تاسف بار است.
و این در حالی است که آمریکا و مزدورانشان از گروه‌های تروریستی پ. ک. ک و‌ی پ گ حمایت می کنند

کشور ترکیه جنایتکار از سال 2011 تاکنون یکی از حامیان اصلی تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان بوده است.
ترکیه جنایتکار از حمایت تروریست‌های داعش و سایر گروه های تروریستی در سوریه و عراق و منطقه خاورمیانه دست بکشد.
و این در حالی است که تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه‌های تروریستی از سال 2011 تاکنون در سوریه با حمایت ترکیه جنایتکار فعالیت می کند و همچنان نیز ادامه دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۱۲ آذر ۱۴۰۱
آمریکا ثروت سوریه را غارت کرده است
که آمریکا در حال غارت منابع سوریه است و در همین حال قوانین بین‌المللی را نیز نقض می‌کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۱۲ آذر ۱۴۰۱
سربازان آمریکایی در سوریه چه غلطی می کنند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۱۲ آذر ۱۴۰۱
حضور عناصر بیگانه در خاک سوریه غیر قانونی و نقض قوانین بین المللی است و هدف آن ایجاد ناامنی در این کشور و مانع تراشی در برابر بازسازی خرابی ها است.
اقدامات نیروهای اشغالگر آمریکا و ترکیه و در رأس آن حمایت از عناصر تروریستی و قطع مکرر آب شهروندان سوری در الحسکه، در حد جنایات جنگی و جنگ علیه بشریت است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۱۲ آذر ۱۴۰۱
که دولت آمریکا برای ضربه زدن به سوریه به دورغ و افترا متوسل شد و بیش از ۹۰ کشور تروریست وارد سوریه کرد.
سوریه از سلطه جویی آمریکا رنج برد و دولت این کشور از همه ابزارهای خود از جمله دروغ و افترا و ترویج اطلاعات غلط در رسانه ها علیه دمشق استفاده کرد و از بیش از ۹۰ کشور برای کشتار شهروندان سوری و تخریب دستاوردهای آنان و سرقت و محصولات کشاورزی سوریه، تروریست وارد کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۱۲ آذر ۱۴۰۱
بهانه های ترکیه برای اقدامات خود در سوریه هیچکس را فریب نمی دهد.
تامین امنیت مرزها، مسئولیت مشترک بین دو طرف است که باید در این زمینه به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها و عدم مداخله در امور داخلی احترام گذاشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۱۲ آذر ۱۴۰۱
نیروهای آمریکایی به اسم مبارزه با تروریسم، القاعده و داعش وارد سوریه شدند ادامه سرقت نفت سوریه توسط اشغالگران آمریکایی شرم آور و تاسف بار است

کشور‌های ائتلاف بین المللی از سال 1393 تاکنون به سرکردگی کاخ سفید از تروریسم، القاعده، داعش و سایر گروه های تروریستی در سوریه و عراق حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.

چرا سازمان‌های بین‌المللی در برابر غارت نفت یمن و سوریه توسط آمریکا هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دهند؟ گفته می‌شود تاکنون بیش از 20 میلیون بشکه نفت یمن را غارت کرده‌اند!

حضور آمریکا جنایتکار در عراق و لیبی از سال 2003 تاکنون تمامی منطقه را تهدید می‌کند.

حضور انگلیس جنایتکار در عراق و لیبی از سال 2003 تاکنون تمامی منطقه را تهدید می‌کند.

حضور آمریکا جنایتکار در یمن از سال 2015 تاکنون تمامی منطقه را تهدید می‌کند.

حضور انگلیس جنایتکار در یمن از سال 2015 تاکنون تمامی منطقه را تهدید می‌کند.

حضور آمریکا جنایتکار در روستای الخضراء در استان دیرالزور در شمال شرق سوریه غیر قانونی است و هم نقض قوانین بین المللی بوده است.

آمریکا و مزدورانشان از پ ک ک در سوریه و عراق همه جانبه حمایت و پشتیبانی نظامی می کنند.

اروپا و مزدورانشان از پ ک ک در سوریه و عراق همه جانبه حمایت و پشتیبانی نظامی می کنند.

و این در حالی است که از سال 2011 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و مردم دنیا ثابت شده است که رژیم کودک کش سعودی همراه با چند کشور دیگر و به سرکردگی آمریکا و در سال سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از تروریست ها در سوریه، لبنان، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.

و این در حالی است که از سال 2011 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و مردم دنیا ثابت شده است که ترکیه همراه با چند کشور دیگر و به سرکردگی آمریکا و در سال سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از تروریست ها در سوریه، لبنان، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.

و این در حالی است که از سال 2011 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و مردم دنیا ثابت شده است که رژیم کودک کش صهیونیستی همراه با چند کشور دیگر و به سرکردگی آمریکا و در سال سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از تروریست ها در سوریه، لبنان، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.

مسئولان اقلیم کردستان عراق به همراه آمریکا و متحدانش از پ. ک. ک در عراق کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی می کنند.

تروریست ها مورد حمایت آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل و مزدورانشان بهای اقدامات خود را خواهند داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۱۲ آذر ۱۴۰۱
ائتلاف بین المللی به سرکردگی واشنگتن از سال 1393 تاکنون از داعش در سوریه و عراق حمایت نظامی می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
نظامیان متجاوز آمریکایی در سوریه چه غلطی می کنند؟
نیروهای آمریکا فوراً از خاک سوریه و عراق خارج شوند.
آمریکا کردها را علیه ایران و ترکیه تحریک می‌کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۹ ۱۲ آذر ۱۴۰۱
جنگنده‌های ترکیه، سلیمانیه عراق را هدف قرار دادند/ دنیا فقط سکوت کرده است چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
استقرار نیرو‌های آمریکا در سوریه غیرقانونی است
۰۷:۴۷ ۱۲ آذر ۱۴۰۱
استقرار نیرو‌های آمریکا در سوریه غیرقانونی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۵ ۱۲ آذر ۱۴۰۱
هشت سال جنگ علیه یمن؛ از چرایی آغاز جنگ تا حمایت‌های بی‌دریغ آمریکایی‌ها از آل سعود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۴ ۱۲ آذر ۱۴۰۱
شورای امنیت ملی ترکیه جنایتکار دیگر بر تجاوزات، جتایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل را سرپوش بگذارد.
آخرین اخبار