رئیسی در بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های معلولان مطرح کرد؛

تمامی دستگاه‌ها مأموریت دارند، زمینه‌ای برای رشد و اشتغال کار معلولان فراهم کنند

رئیس‌جمهور گفت:۸ درصد جامعه‌ی ما را افراد دارای معلولیت تشکیل می‌دهند و نباید این عزیزان از جامعه حذف شده و مورد بی‌توجهی قرار بگیرند.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور صبح امروز (یازدهم آذر) از نمایشگاه دستاورد‌های معلولان بازدید کرد.

نمایشگاه دستاورد‌های معلولان در سالن اجلاس سران و به مناسبت روز جهانی معلولان بزگرار شده است که رئیس‌جمهور در ضمن بازدید از این نمایشگاه، با تعدادی از آن‌ها نیز گفتگو کرد.

همچنین، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز رئیسی را در این بازدید همراهی کرد.  

رئیس‌جمهور در این آیین طی سخنانی اظهار داشت: خداوند متعال توانایی‌های والایی را به افراد دارایی معلولیت داده تا با همت بلند خود بتوانند گام‌های بلندی در جهت علم و دانش، ورزش و امور اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و تولید بردارند.

وی افزود: بنده ماه مبارک رمضان گذشته در شهر صنعتی قزوین به کارخانه‌ای رفتم که تمام اعضای آن کارخانه از معلولان بودند، اما کار بزرگی را انجام داده بودند و بیش از ۷۵۰ فرد معلول اشتغال داشته و استعداد‌های خود را شکوفا کرده بودند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه کتاب‌ها، آثار و کار‌های علمی توسط معلولان خلق شده است، عنوان کرد: شاید جسم یک معلول دچار معلولیت باشد، اما فکر و ذهن این عزیزان توانایی خلق آثار تحسین‌برانگیز دارد و از این‌جهت مثال‌های فراوانی در دنیا داریم.

رئیسی گفت: اینکه والدین وقت و ظرفیت خود را برای شکوفایی استعداد‌های فرزند معلول‌شان صرف می‌کنند کار ویژه‌ایست. به افراد دارای معلولیت نباید ترحم کرد بلکه باید جایگاه بالایی برخورد باشند؛ با اینکه دارای معلولیت هستند، ولی نقش خوبی در جامعه دارند.

وی با اشاره به نقش نهاد‌ها و دستگاه‌ها در خدمت‌رسانی به معلولان خاطر نشان کرد: تمامی دستگاه‌ها مأموریت دارند زمینه‌ای برای رشد و اشتغال کار معلولان را فراهم کنند؛ متناسب‌سازی وضعیت شوارع و مراکز تردد معلولان باید به نحوی باشد که برای این عزیزان زحمت ایجاد نکند و این یک وظیفه اداری برای همه دستگاه‌هاست.

رئیس‌جمهور گفت: در خدمت‌رسانی به افراد دارای معلولیت کار‌های زیادی انجام شده، اما کافی نیست و باید به‌صورت جهادی وارد میدان شد و به این عزیزان خدمت ارائه کرد.

رئیسی تصریح کرد: توجه صحیح به افراد دارای معلولیت در جامعه باید یک فرهنگ شود و این نیازمند کار رسانه‌ای و فرهنگی است. هم‌چنین دولت و نهاد‌های مردمی و مردم‌نهاد توجه به این افراد را دنبال کنند و این وظیفه شرعی، انسانی و الهی برای همگان است. این حق این عزیزان است که جامعه‌ی ما به آنان توجه دقیق و غیرترحمی داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به گرانی تجهیزات مورد استفاده معلولان اظهار داشت: دولت باید کمک کند تا این عزیزان دچار مشکل نشوند و از وزیر کار و سازمان بهزیستی و دستگاه‌های ذی‌ربط می‌خواهم که نسبت به تجهیزات مورد نیاز این عزیزان اقدامی کنند تا به زحمت نیفتند.

رئیس‌جمهور بیان کرد: به‌طور مثال در بخش پاسخگویی در وزارت تعاون، از افراد دارای معلولیت استفاده شده و این کار خوبی است و سایر دستگاه‌ها هم می‌توانند از این‌قبیل امور را انجام دهند. باید به دستگاه‌ها اعلام شود کار‌هایی که از دست معلولان بر می‌آید، باید اینان در اولویت قرار بگیرند. تأکید می‌کنم که بکارگیری معلولان هم موجب اشتغال و هم‌چنین باعث آرامش اجتماعی می‌شود و این نشاط اجتماعی اثربخش و مفید خواهد بود.

رئیسی اظهار داشت: به وزارت راه می‌گویم که تهیه مسکن برای عزیزان دارای معلولیت و خانواده‌های دارای معلول که شرایط تهیه مسکن را ندارند، در اولویت قرار بگیرد؛ اینان در همه شهرستان‌ها و استان‌ها اولویت دارند و این کار نباید عقب بیفتد.

وی هم‌چنین خطاب به حضّار در مراسم گفت: اصل «ما می‌توانیم» سخن همه‌ی شماست که در عمل نشان دادید و این اصل باید توسط دولت، دولتمردان و همه مسئولان عملیاتی شود؛ امروز نگاه افراد دارای معلولیت آن است که «ما می‌توانیم».

رئیس‌جمهور عنوان کرد: دولت وظیفه خاصی نسبت به افراد دارای معلولیت دارد که این عزیزان باید در جامعه نقش‌آفرین باشند. ۸ درصد جامعه‌ی ما را افراد دارای معلولیت تشکیل می‌دهند؛ نباید این عزیزان از جامعه حذف شده و مورد بی‌توجهی قرار بگیرند، بلکه باید همه ظرفیت‌ها به میدان بیاید تا توجه کامل و صحیح اعمال شده و بتوانند استعداد‌های خود را شکوفا کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۴ ۱۲ آذر ۱۴۰۱
صد رحمت به روحانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۱۲ آذر ۱۴۰۱
اشتغالی که حقوقش چهار میلیون باشه همان بهتر که نباشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
طرح ساماندهی کارکنان دولت چیشد ؟؟ چرا اینقدر .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
لطفا دبیران منصوب حسن روحانی در شوراهای عالی را هرچه زودتر برکنار کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
سالیان سال است روز جهانی معلولان میان معلولین رو تحقیر می کنند بعد آنها را فراموش می کنند تا سال بعد این کار تمام دولت هایی بوده که آمدن سرکار، خانواده های مددجویان بهزیستی و کمیته امداد بخصوص خانواده های معلولین شدید و خیلی شدیدفاقددرامد از خود معلولین مظلوم تر هستند متاسفانه نمایندگان مجلس و دولت تمام بودجه را برای بازنشستگان و فرهنگیان کارمندان گذاشته اند، آقای رئیسی مبالغ ناچیزی که برای معلولان در نظر گرفتید هرگز مشکلات معلولین را برطرف نمی کند اگر واقعا می خواهید مشکلی از مشکلات فراوان معلولان برطرف کنید قانون حمایت از معلولان را اجرا کنید، این قانون 30 ماده دارد که اگر 5ماده از آن به طور کامل بخصوص ماده27 و ماده 6، 18وماده ای که مربوط به اشتغالزایی است به معنای واقعی کلمه خوب اجرا شود هیچ معلولی نه شرمنده خانواده هایشان می شوند نه بیکار می شوند نه بی خانه می مانند فشار معلولیت بر روی آنها کمتر هم می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
نه خیلی حالا برای سالم ها کار پیدا کردید بعدش نوبت معلولان عزیز هست. تغییر تو سفره؟ ! الله اکبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
باز روز جهانی معلولین شد مسئولین اومدن با یه مشت وعده توخالی مشکلات معلولین با این چیزا حل نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
بجای کارهای آماری و ایذایی با هزینه کمتر یه اشتغال و معیشت خوبی برا همون سالم ها درست کنید تا خانواده همون عزیز معلول بتونن ازش نگهداری کنن ، هرچند نباید این عزیزان رو هم ندید بگیریم ولی باید اهم و مهم کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
سلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
با این فرمان جلو برید همه مردم ایران معلول می شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
اسم هرچی یا هرکی میاد باید بترسند
عزیزان معلول فقط خداوند توانا می تونه به دادتون برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
ایشان دوباره دستور فرمودند.همه چیز حل شد.همه ی مردم دارند در رفاه غلط می خورند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
با احترام به معلولین عزیز مسئولین افراد سالم رو از کار و زندگی معلول و حذف کردن وای به زندگی شما عزیزان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
تو استخدام افراد عادی موندی ...دل معلولین عزیز رو به چی خوش میکنی!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
سالی یکبار در روز جهانی معلولان بفکر میوفتن فقط
ویکسری حرفهای تکراری و قول های الکی میدهند و هیچکدومش رو اجرا نمیکنند،
برید ببینید در دنیا و در ممالک‌کفار برای معلولین چها که نمیکنند ولی شما چند ساله هنوز ماده۲۷قانون حمایت را اجرا نکردید!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
لطفا فقط حرف نباشه و‌کمی عمل کنید به حرفهاتون و
ماده۲۷قانون حمایت از معلولین شدید رو اجرا کنید سریعا
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۹:۳۸ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
از قرار معلوم تا عید یه موج گرونی داریم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
این پیام به گوش قوه قضاییه برسانید
بی صبرانه منتظر حکم و اجرای اعدام برای تمامی قاتلان شهدای امنیت هستیم و از هیچکدومشونم گذشت نکنید
حتی اون دکتر و زنش حتی زیر 18 ساله ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
آقای رییسی فکری برای بی حجابی فرزندان کارکنان دولت کنید پول زیاد عده ای را مست کرده است گزینش مجدد و جایگزینی افراد با اعتقاد و وفادار نظام را باید در دستور کار قرار داد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
جوانان سالم بی کارند ایشون به فکر معلولین است شما کجایی جناب ریس جمهور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
یه کاری بکن ما سالم ها یه کاری پیدا کنیم،معلولها پیشکش،کارپیدا نمیشه دکتر،فقط اسنپ و شاگرد مغازه ای جذب نیرو داره بقیه جاها فقط پارتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
رکورد شکنی در مخا برات ایران از سال ۱۳۵۰ که شرکت مخابرات ایران تا سیس شده است تا امروز که جمعه ۱۴۰۱/۰۹/۱۱ میباشد سابقه نداشته شرکت مخابرات حقوق کارکنان (یا بخشی از آنها را) با چنین تا خیری پرداخت کنند .(که البته هنوز پرداخت نشده)این موفقیت ودست آورد بزرگ را به مدیر عامل وهیت مدیره وتمام مدیران مخابرات تبریک میگویم . ولازم است.که درکتاب گینس ثبت گردد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
بله ناهار خوردی
Iran (Islamic Republic of)
..
۱۷:۰۶ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
حمایت همه جانبه از بورس یعنی نجات اقتصاد ، رونق کسب و کارها و خروج بازار از رکود .
هدایت نقدینگی به سمت بورس .
Iran (Islamic Republic of)
اشکان مرادی
۱۷:۰۴ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
من جات باشم همین فردا از سمت ریاست جمهوری استعفا میدم. وسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
سالهاست فکر معلولان نبودند خودم معلولم هیچی ندادند آقاجون زمین کشاورزی بهم ندادند گفتن بدرد شما نمیخوره مال پولدارهاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
شماباگرانی وتورم افسارگسیخته سالم هاراهم بیمارمعلول وبیچاره کرده ایدازگرانی وتورم همه درحال ازبین رفتن اندخریدماست وپنیرلوکس شده خریدگوشت ومرغ غیرممکن شده لطفاجلوی تورم رابگیریدتاهمه مردم معلول نشده اند
Iran (Islamic Republic of)
M
۱۶:۴۹ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
جناب رئیسی سید عزیز یه فکری چاره ای برای شغل ما جوونای سالم بکنید بعد برید سراغ شغل معلولین عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
به فکر گرانی و قیمت ها باش ما سالم ها رو بیچاره کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
کار بخشی از مسکلات این عزیزان را برطرف می کند. انها در دوران زندگی
درگیر رنج و سختی های زیادی هستند. لذا در کنار ایجاد کار برای آنها، بایستی با غربالگرهای پیشرفته، از تولد نوزدان کم توان بدنی و روانی جلوگیری کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
آقا فقط به فکر معلولان ظاهری نباشید.البته این کار خوبی است . به فکر معلولانی هم باشید که سخت بیمارند اما به چشم نمی آیند. بیماری های روانی در جامعه ما بسیار است و به خاطر خیلی از مسائل نظیر تابوهای اجتماعی حتی اجازه بیان و ظهور ندارند. حداقل باید طوری فرهنگ سازی شود که بیمار های روانی نظیر سایر بیماری های بدنی فقط یک بیماری است و استحقاق درمان و مداوا را دارد. سلامت روانی رفاه اجتماعی را بسیار بهبود می بخشد حتی در پاره ای از معیارها شاید بیشتر از سلامت فیزیکی باشد. باید راهها و روشهایی مشابه بهزیستی برای کمک به این افراد ایجاد کرد که تابو اجتماعی هم نداشته باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم پهلو
۱۳:۵۷ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
چشم
France
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
یه فکر به حال ما سالما بکنید ما خودمون خرج معلولین میدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
معلولین نیازی به کمک شما ندارند همان کمکی که می خواهید به معلولان بکنید برای حل مشکلات خود بکن، گر طبیب بودی سر خود را دوا نمودی
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۳:۲۸ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
براشون قصه تعریف میکنی ؟؟// سر کارشون میزاری ؟؟
کتبا به دستگاه ها دستور جذب معلولان را باید صادر کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
دستور یا تذکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
با داشتن فرزند معلول ذهنی حرکتی خیلی شدید ۲۱ ساله متاسفانه شرکت نفت اینجانب را بعد از ۲۵ سال سابقه تبدیل وضعیت نکرده است.چه خدماتی به من و افرادی مانند من شده است‌مدارک موجود است.چندین بار پسرم را شرکت نفت بردم ولی رسیدگی نشد و تبدیل وضعیت نشدم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
چرا باید این کار رو انجام بده . استخدام فقط با ازمون یعنی عدالت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
طرح ساماندهی کارکنان دولت چیشد؟؟
آخرین اخبار