شکایت بازماندگان تیراندازی در تگزاس از مجریان قانون

بازماندگان تیراندازی در مدرسه‌ای در تگزاس آمریکا از مجریان قانون در این ایالت شکایت کردند و خواستار دریافت غرامت ۲۷ میلیارد دلاری شدند.

بازماندگان قتل عام در مدرسه ابتدایی در شهرستان یووالد (Uvalde) در ایالت تگزاس آمریکا به منظور دریافت غرامت ۲۷ میلیارد دلاری از چندین سازمان مجری قانون شکایت کردند.

به گزارش آرتی، معلمان و کارکنان این مدرسه از اداره پلیس منطقه، اداره پلیس این شهرستان، اداره امنیت عمومی تگزاس و تعدادی از افراد از این نهاد‌ها شکایت کرده‌اند.

تیراندازی یووالد تگزاس جان ۱۹ دانش آموز و ۲ معلم را گرفت، در حالی که مجریان قانون ۷۷ دقیقه زمان طلف کردند تا به کلاس درس حمله کنند و مرد مسلح را بکشند.

خشونت مسلحانه در آمریکا در حالی است که پیش از این تیراندازی به جمعیت در شهر آتلانتا، مرکز ایالت جورجیا در آمریکا، یک کشته و ۵ زخمی برجای گذاشت، این تیراندازی در روز شنبه گذشته در پی بروز یک نزاع خیابانی روی داد.

پیش‌تر نیز نشریه «واشنگتن اگزمینر» در گزارشی نوشت: نتایج یک بررسی نشان می‌دهد شمار دارندگان سلاح در آمریکا که هر روز اسلحه حمل می‌کنند در سال‌های اخیر ۲ برابر شده است.

به موجب این بررسی که نتایج آن در مجله سلامت عمومی آمریکا منتشر شد تخمین زده می‌شود در سال ۲۰۱۹ روزانه ۶ میلیون نفر در آمریکا با خود اسلحه حمل می‌کردند. حال آنکه شمار این افراد در سال ۲۰۱۵ به ۳ میلیون نفر می‌رسید.

همچنین آمار جدید منتشر شده نشان می‌دهد شمار کشته‌های مرتبط با استفاده از سلاح گرم در آمریکا به بالاترین رقم در ۳۰ سال گذشته رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار