اجرای رتبه بندی کارخانجات مواد غذایی و بهداشتی کردستان

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: فرآیند رتبه‌بندی ۶۵ کارخانه تولید مواد غذایی و بهداشتی استان در حال انجام است.

هومن قصری با اشاره به اینکه از اوایل آبان ماه جاری، فرآیند رتبه بندی این کارخانه‌ها در دستور کار قرار گرفت، افزود: بر اساس این طرح با هدف تامین سلامتی مردم استان، نظارت بر کارخانجات تولید مواد غذایی و بهداشتی تشدید و ساماندهی می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: این کار به همت کارشناسان مدیریت نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان انجام می‌شود.

او یادآور شد: در این طرح کارخانجات مواد غذایی و بهداشتی از درجه A تا D طبقه‌بندی می‌شوند و کارخانه‌هایی که با توجه به امتیاز بدست آمده، در رتبه بندی درجه A قرار گیرند، به دلیل برخورداری از آزمایشگاه و کارشناسان کنترل کیفی زبده، نیاز به نظارت محدودتری دارند.

قصری ادامه داد: واحد‌های تولیدی که در درجه D قرار گیرند و امتیاز پایین تری کسب کنند، نظارت در مورد آن‌ها تشدید می‌شود و حتی جواز کار و فعالیت آن‌ها مورد بررسی مجدد قرار می‌گیرد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: در این رتبه بندی مسایلی از قبیل الزامات ساختمانی و تجهیزاتی، تسهیلات و تاسیسات بهداشتی، مجهز و به روز بودن تجهیزات آزمایشگاهی، دستورالعمل‌ها و روش‌های اجرایی، ثبت نتایج ارزیابی و بازرسی‌های مسوول کنترل فنی و روش‌های فرآیندی مورد توجه قرار می‌گیرد.

او از فعالیت بیش از ۶۵ کارشناس کنترل کیفی مورد تایید آن معاونت در صنایع مرتبط با مواد غذایی استان خبر داد و گفت: این کارشناسان اغلب دانش آموخته مهندسی صنایع و مواد غذایی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.