با حکم دادگاهی در هند

تلگرام مجبور به افشای اطلاعات ادمین کانال‌ها شد

شرکت تلگرام، مطابق با حکم دادگاهی در هند نام مدیران، شماره تلفن و آدرس آی‌پی کانال‌های متهم به نقض کپی‌رایت را فاش کرده است.

پس از اینکه یک معلم هندی از شرکت تلگرام به دلیل عدم جلوگیری از توزیع غیرمجاز مطالب درسی‌اش در این پلتفرم شکایت کرد، اپراتور برنامه با حکم دادگاه عالی دهلی مجبور شد داده‌های ناقضان کپی رایت را به اشتراک بگذارد؛ اقدامی که مغایر با ادعا‌های شرکت تلگرام مبنی بر حفاظت از داده‌ها و اطلاعات کاربرانش است.

به گزارش تک کرانچ، نیتو سینگ (Neetu Singh) معلم شاکی، می‌گوید شماری از کانال‌های تلگرام بدون کسب مجوز، مطالب درسی او را با قیمت پایین به کاربران فروخته‌اند. دادگاه هند قبلاً به تلگرام دستور داده بود که به قوانین هند پایبند باشد و جزئیات مربوط به کسانی که چنین کانال‌هایی را اداره می‌کنند را افشا کند.

دادگاه هند با استدلال شرکت تلگرام که گفته بود افشای اطلاعات شخصی ادمین کانال‌ها باعث نقض حریم خصوصی و قوانین کشور سنگاپور (سرور‌هایی که برای ذخیره‌سازی داده‌های کاربران تلگرام استفاده می‌شوند، در سنگاپور قرار دارند) می‌شود، موافقت نکرد.

بنابر اعلام دادگاه هند، لازم است اقداماتی برای حفاظت از صاحبان کپی‌رایت دربرابر افرادی که قانون را نقض می‌کنند، انجام شود، زیرا تلگرام سرور‌های خود را در خارج از هند قرار داده است.

دادگاه هند همچنین دستور داد نه شاکیان و نه وکیل آن‌ها نباید اطلاعات مذکور را به غیر از اهداف این دادرسی در اختیار شخص ثالثی قرار دهند. برای این منظور، افشای اطلاعات به مقامات دولتی یا پلیس مجاز است.

سخنگوی تلگرام از بیان اینکه آیا اپراتور اپلیکیشن داده‌های خصوصی را به اشتراک گذاشته است یا خیر، خودداری کرد.

هند با ۱۵۰ میلیون کاربر بیشترین شمار کاربران تلگرام را در جنوب آسیا دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پرسنال
۲۳:۲۹ ۱۰ آذر ۱۴۰۱
تلگرام رو با شمارتون ثبت نام میکنین، یعنی اوپراتورها آمار همه کسایی ک کانال و گروه دارن دستشونه. وقتی شما با سیمکارت توی یک شبکه اجتماعی ثبت نام میکنی یعنی داری برای اون اوپراتور ثبت نام میکنی. این فیلتر کردنا هم صحنه سازیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۱۰ آذر ۱۴۰۱
باش...(ایموجی قلب شکسته)
Germany
حق اعتراض دارم؟
۲۱:۰۵ ۱۰ آذر ۱۴۰۱
الان ملت این خبر رو بدونن که چه؟!
مهم مسولان هست که باید ببینند دیگر کشور‌ها چگونه با تلگرام تعامل میکنند، که نمی‌بینند!

مردم ما شبکه ارتباطی‌ میخوان
بدون فیلتر و اذیت شدن!
این حق مردمه

حالا اگه مسولان نمی‌تونن شبکه داخلی‌ درست کنن، لااقل با یک شبکه خارجی‌ (مثلا همین تلگرام) وارد مذاکره بشن و با حفظ ملزومات قانونی‌ اجازهٔ فعالیت بدن که مردم از این بلاتکلیفی در بیان.
مثلا من خودم ۱ ماهه که سروش نصب کردم اما برام اس‌ام‌اس فعال سازی نمیفرسته!!! بله و گپ و آیگپ هم همینطور...
خوب اینجور شبکه اجتماعی به درد خود سازندش می‌خوره...

لطفا صدای بنده را به گوش مسولان برسانید.
Iran (Islamic Republic of)
ح
۱۹:۲۰ ۱۰ آذر ۱۴۰۱
تلگرام و واتساپ اینستاگرام مادر مفاسد هستند اگر می خواهید جامعه به اعتدال و آرامش برسد باید این سه ابزار شیطانی در کشور نابود شوند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۱۰ آذر ۱۴۰۱
بعد در ایران تلگرام هر غلطی میکنه و کاری نمیتونیم بکنیم
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۲۰:۵۶ ۱۰ آذر ۱۴۰۱
بله؛ چون ما تلگرام مذاکره درست نکردیم! باهاش درافتادیم خب اون هم با ما در افتاد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۱۰ آذر ۱۴۰۱
در پاسخ به احسان
مذاکره درست نکردیم؟! کجای کارید شما تلگرام گفت چون نمیخواد اطلاعات کاربران رو فاش کنه پس اطلاعات گروه تروریستی داعش رو پخش نمیکنه. میخواستی ایران بگه دستت درد نکنه خب فیلترش کرد دیگه.در قضیه معلم هندی یک مساله شخصیه حالا تلگرام بنا به دلایلی قبول کرده. باید دید چرا در ماجرای داعش این موضوع رو قبول نکرد.
آخرین اخبار