سید صالحی: کی روش تا جام ملت های آسیا می ماند

کارشناس فوتبال گفت: با وجود اینکه کی روش تا جام جهانی قطر قرارداد دارد، اما مطمئن باشید تا جام ملت های آسیا هدایت تیم ملی را برعهده می گیرد.

سید مهدی سید صالحی کارشناس فوتبال درباره عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی قطر اظهار کرد:  کی روش بازی اول را باخت و در بازی دوم روی توانایی و خلاقیت بازیکنان برنده شد. ولز بعد از حدود ۶۰ سال وارد جام جهانی شده بود در حالی که بازیکنان تیم ما قبلا هم چنین میدان‌هایی را تجربه کرده بودند. کی‌روش مربی خوبی و بزرگی است و به نظر من در بخش دفاعی تیم خوبی هستیم، اما در فاز تهاجمی هیچ برنامه‌ای ندارد.

او درباره احتمال ماندن کی روش در تیم ملی فوتبال گفت: به نظرم کی‌روش باز هم در تیم ملی ایران می‌ماند. درست است که گفته  تا جام جهانی قرارداد دارد، اما مطمئن باشید تا جام ملت‌ها ادامه می‌دهد.

تیم ملی فوتبال با ارنج بد کی روش از جام جهانی حذف شد 

سید صالحی تصریح کرد:  ما بازی اول را به ارنج بد سرمربی باختیم و در بازی دوم که دیدید در چه دقیقه‌ای برنده شدیم و در بازی آخر هم در حالی که می‌توانستیم با برنامه و تهاجمی‌تر بازی کنیم با بی برنامگی ناکام ماندیم.ما می‌توانستیم بهتر بازی کرده و از هافبک‌های خلاق تری استفاده کنیم. اگر دقت کرده باشید تیم آمریکا خط هافبک تکنیکی داشت و عملا قدرت را از ما گرفته بود.

سید صالحی درباره شکست تیم ملی فوتبال ایران برابر تیم ملی آمریکا و حذف از جام جهانی قطر اظهار کرد:  آمریکا تیم جوانی بود که فوتبال خوبی بازی کرد. ما با سیستم ۴-۳-۳ مقابل این تیم قرار گرفتیم، اما آن‌ها موفق شدند از پشت مدافعان ما استفاده کرده و با تغییر جهت بازی از نقاط کور استفاده کرده به دروازه ما نزدیک شوند. بازیکنانی مثل دست، مک کنی، رابینسون و پلیشیچ در کار‌های ترکیبی و هجومی تاثیرگذار بودند و ساده فوتبال بازی می‌کردند.

با خروج پولیشیچ کفه ترازو به نفع ما در بازی با آمریکا سنگین شد 

او ادامه داد: تیم آمریکا مالک کل زمین بود و ما تقریبا حرفی برای گفتن نداشتیم. البته با خروج پولیشیچ از بازی کمی کفه ترازو به نفع ما سنگین شد، اما برای تیمی که یک گل عقب بود و بی محابا  و بدون برنامه حمله می‌کرد تغییری ایجاد نشد. به نظر من تیم ملی ایران هیچ تاکتیکی برای حمله نداشت. مربی آمریکا بازیکنان تهاجمی خود را تغییر داد، چون می‌دانستیم ایران به بازی مستقیم رو می‌آورد از این رو نفراتی آورد که بتوانند عملکرد بهتری داشته باشند. به همین دلیل ما نتوانستیم موقعیت آنچنانی خلق کنیم. در واقع تیم آمریکا با آنالیز خوبی که از ما داشتند برای هر دقیقه از بازی برنامه ریزی کرده بودند و با پیش بینی احتمالی عملکرد تیم ایران تعویض کرده و اتفاقا به نتیجه رسیدند.

نباید با حضور قدوس و طارمی به بازی مستقیم روی می آوردیم 

 کارشناس فوتبال  تصریح کرد: ما در بازی مستقیم از سامان قدوس و مهدی طارمی استفاده کردیم یعنی سردار را بیرون کشیده بودیم، در حالی که با این ۲ بازیکن نباید بازی مستقیم انجام می‌دادیم چرا که این ترکیب با توجه به بازیکنان تکنیکی که پشت فوروارد قرار داده بودیم بیشتر به درد بازی از کنار‌ها می‌خورد. در نتیجه بدون برنامه و بدون توجه به پتانسیلی که در اختیارمان بود بازی کردیم و طبیعی است که به نتیجه نمی‌رسیم. سوال من این است که چرا از سامان قدوسی که در ۲ بازی قبل فرصت بازی پیدا نکرد در این بازی استفاده کردیم؟ او حداقل باید در چنین مسابقات گروهی مورد استفاده قرار می‌گرفت. البته می‌دانم که با وجود ۲ کارته شدن جهانبخش نیروی تهاجمی نداشتیم، اما می‌توانستیم به جای قدوس از روزبه چشمی استفاده کرده و قلی‌زاده را پشت فوروارد قرار دهیم و از تکنیک او در این منطقه استفاده می‌کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۱۰ آذر ۱۴۰۱
نمیش دیگه نریم جام جهانی لطفا خدایش جز ابرو ریزی دست اوردی نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۱۰ آذر ۱۴۰۱
حالا دیگه همه واسه ما شدن کارشناس .
در اگر نتوان نشست .
اگر این کارو میکردیم ،.اگر اون کارو میکردیم .
چیزی که واضحه فوتبال در سطح جام جهانی نباید دفاعی و با ترس باشه. جسارت حمله رو اصلا نداشتن .
کی روش اول و آخرش همینه دفاع دفاع دفاع .
بهتر همون که اصلا نباشه .
آخرین اخبار