صدور هشدار نارنجی مه آلودگی و باد شدید در خوزستان

اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به مه آلودگی، افزایش ارتفاع موج و سرعت باد هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

محمد سبزه زاری مدیرکل هواشناسی خوزستان با توصیف وضعیت جوی مورد انتظار برای وقوع پدیده مه یا مه رقیق و کاهش دید افقی گفت: این شرایط از اواخر وقت امشب چهارشنبه ۰۹/۰۹/۱۴۰۱ تا اوایل روز شنبه ۱۲/۰۹/۱۴۰۱ پایدار است.

محمد سبزه زاری می‌گوید: در این مدت نیمه جنوبی و بخش‌های از مرکز استان و راه‌های مواصالتی استان مسیر اهواز تا شوشتر، اهواز تا سوسنگرد، اهواز تا بهبهان، اهوازتا خرمشهر و آبادان واهواز تا دزفول و از جمعه تا شنبه مناطق شمال شرقی و بخش‌های از مرکز استان و راه‌های مواصالتی آن‌ها درگیر مه آلودگی خواهند بود.

او با اشاره به کاهش دید افقی و افزایش رطوبت و مه توصیه کرد: تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی ناشی ازکاهش دید افقی و افزایش رطوبت و مه گرفته شود و احتیاط در صعود به ارتفاعات و پرهیز از سفر‌های غیر ضروری مهم رعایت شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان همچنین با اشاره به افزایش ارتفاع موج و سرعت باد متوسط تا شدید از اوایل وقت جمعه ۱۱/۰۹/۱۴۰۱ تا ظهر یکشنبه ۱۳/۰۹/۱۴۰۱ در شمال خلیج فارس و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان خوزستان هشدار سطح نارنجی صادر کرد و گفت: احتمال غرق شدن شناگران، احتمال آسیب به قفس‌ها و تور‌های صیادی، خسارت به قایق و شناور‌های کوچک و احتمال اختلال در فعالیت‌های دریایی خلیج فارس وجود دارد.

آقای سبزه زاری نسبت به ممانعت از شنا، احتیاط در تردد‌های دریایی بویژه تردد با شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی توصیه کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.