عباسی مطرح کرد؛

لزوم سخت‌گیری در مقابله با برج سازی در روستا‌های گیلان

استاندار در جلسه شورای مسکن گیلان از برج‌سازی در روستا‌ها و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در این استان انتقاد کرد.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان در جلسه شورای مسکن استان گفت: بلند مرتبه‌سازی در برخی مناطق که برج‌سازی نبوده، آرامش مردم ساکن آن منطقه را از بین می‌برد.

او با بیان اینکه بنیاد مسکن باید نسبت به برج‌سازی در روستا‌ها و تغییر کاربری‌های کشاورزی مراقب باشد، افزود: باید به گونه‌ای خدمات رسانی شود که روستاییان به جای مهاجرت به شهر تشویق به ماندن در روستاهایشان شوند.

استاندار خطاب به دستگاه‌های متولی مرتبط با تغییر کاربری اراضی کشاورزی گیلان گفت: در این حوزه به ویژه در مقابله با سودجویان سخت‌گیری شود ضمن آنکه طی بررسی‌های لازم به افرادی که به ساخت مسکن نیاز دارند، کمک شود.

موانع طرح نهضت ملی مسکن گیلان رفع شود

عباسی همچنین بر ارائه طرح‌های نوآورانه برای تسریع در برنامه‌های ساخت مسکن در گیلان تأکید و تصریح کرد: دستگاه‌های مرتبط باید برای جبران عقب ماندگی‌ها اهتمام داشته باشند.

او با تأکید بر ضرورت تسریع در ساخت واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن و نیز تعیین تکلیف وضعیت مسکن مهر در گیلان افزود: باید روند عملیات اجرایی تولید مسکن در استان سرعت گیرد و همه دستگاه‌های متولی، سریعتر مشکلات مسیر این طرح‌ها را مرتفع کنند.

به گفته استاندار گیلان، تاکنون عملکرد و روند پیشرفت کار قابل قبول نبوده که البته بخشی از آن مربوط به مشکل زمین است و در جایی که زمین تأمین شده است هم عملکرد‌ها باید مطلوب‌تر باشد.

عباسی با بیان اینکه تکلیف مسکن مهر گیلان نیز هر چه سریعتر مشخص شود و مسائل واحد‌های باقی مانده از این طرح در استان باید حل شود، تصریح کرد: متولیان امر باید در این زمینه پاسخگو باشند و دستگاهی حق ندارد مشکل را گردن دیگری بیندازد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.