مدیرکل اموراجتماعی استانداری اصفهان:

پیشگیری و کنترل ایدز نیازمند سیاست‌گذاری تغییر رفتار است

مدیرکل امور اجتماعی استانداری اصفهان گفت: پیشگیری و کنترل ایدز در جامعه نیازمند سیاست‌گذاری تغییر رفتار و سبک زندگی افراد است.

مسعود مهدویان‌فر امروز در نشست هم‌اندیشی بمناسبت روز جهانی ایدز در کتابخانه مرکزی اصفهان گفت: یکی از اقدامات مهم برای تحقق سیاست‌گذاری تغییر رفتار، اقناع افکار عمومی، عموم ذی‌نفعان و مشارکت کسانی است که در این مقوله دخیل هستند، تا همه کنشگران در این عرصه بسیج شوند.

مدیرکل اموراجتماعی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: تمامی گروه‌های هدف شامل جوانان، مناطق حاشیه نشین، پناهندگان، اهداکنندگان خون، زنان باردار، همسران معتادان و زندانیان، معتادان به تزریق مواد مخدر، افراد متمایل به رفتار‌های جنسی در زمره سندی قرار می‌گیرند که دولت در عرصه این سیاست‌گذاری تنظیم کرده است.

او خاطرنشان کرد: باید ابتدا نخبگان و افرادی که دارای نفوذ اجتماعی و ارتباط اجتماعی هستند را شناسایی کرد و سپس همه گروه‌هایی که خارج از دسترس هستند و رسانه‌های رسمی را نمی‌بینند و سر کلاس‌های رسمی نمی‌آیند و با محیط‌های فرهنگی ارتباط ندارند را پیدا کرد.

مهدویان‌فر افزود: باید گروه‌هایی در پارک‌ها یا مجتمع‌های تجاری و مسکونی پرتردد مستقر شوند و آموزش‌هایی برای افراد ارائه کنند.

مدیرکل اموراجتماعی استانداری اصفهان افزود: مهمترین مشکل فعلی و حلقه اصلی ما در استان، بحث شناسایی است و بر این اساس ضروری است که دستگاه‌های دولتی از حالت انفعال خارج شوند و به سراغ افراد خارج از دسترس بروند.

مهدویان فر یادآور شد: از سویی باید ابزار‌های ارتباطی از جمله خطوط ملی ایدز به شماره "۰۹۶۸۶" و خط مشاوره بهزیستی با شماره "۱۴۸۰" به جامعه معرفی شود تا افرادی که نمی‌خواهند شناسایی شوند از این طریق مشکل خود را با مسئولان در جریان بگذارند.

او همچنین با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های تبلیغی و دینی هم در کنترل و پیشگیری این بیماری بسیار موثر است گفت: برای کنترل رفتار‌های پرخطر می‌توان از این عامل مثبت بهره گرفت.

مهدویان‌فر با بیان اینکه استان اصفهان با جمعیتی بالغ بر پنج میلیون نفر دارای یک هزار و ۸۰۰ سازمان مردم نهاد است، گفت: از این ظرفیت قابل توجه می‌توان برای اجرای برنامه‌های پیشگیری و آگاه‌سازی جامعه بهره‌برد.

اول دسامبر مصادف با یازدهم آذر روز جهانی مبارزه با ایدز است به همین مناسبت از یازدهم تا هفدهم آذر در کشورمان هفته اطلاع رسانی درباره ایدز نامگذاری شد؛ شعار روز جهانی ایدز امسال "همبستگی جهانی، مسئولیت مشترک " است.

ایدز (AIDS)، نوعی بیماری است که در دستگاه ایمنی و توسط ویروس نقص ایمنی (HIV) ایجاد می‌شود؛ اچ آی وی، یک نوع ویروس است که به سیستم ایمنی آسیب می‌رساند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.