عبدالعالی:

۲۰ تا ۳۰ میلیون گیمر در کشور فعالیت دارند

مدیر شبکه آموزش گفت: دهه گذشته را می‌توان دهه فضای مجازی نامید و حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیون گیمر در کشور داریم که این نشان از ظرفیت بالا می‌دهد.

علی عبدالعلی مدیر شبکه آموزش در نشست خبری برنامه «بازی موازی» گفت: طبق آمار رسمی بالاترین عددی که از درآمد نفتی ایران اعلام شده ۲۵میلیارد دلار در سال گذشته بوده است و دهه گذشته را می‌توان دهه فضای مجازی نامید.

  نشست خبری بازی موازی

عبدالعالی گفت: دهه‌ای که در پیش رواست از سوی بزرگان حوزه فناوری تحت عنوان دهه گیم نامیده شده، کمترین عددی که در مورد صنعت گیم گفته می‌شود ۱۶۰میلیارد دلار است. قیاس این دو عدد و آمار نشان می‌دهد که چقدر این صنعت مهم است و متاسفانه توجهی به آن نمی‌شود.

به گفته عبدالعالی، آموزش بدون گیم معنا ندارد، آموزش و پرورش ما باید بداند که بدون توجه به بازی به قول معروف کرکره‌اش پایین کشیده می‌شود؛ اما کاری که ما در فضای شبکه آموزش شروع کردیم این بود که در‌گروه آموزش‌های رسمی مدرسه تلویزیونی ایران سراغ مفهوم بازی رفتیم این برنامه به شدت آمیخته به بازی است ، بازی درس است ، بازی خودش پرورش است.

او می گوید: بستر پلتفرم‌های مختلف بازی هر کدام مزیت‌های خودش را دارد و جذاب است. ما تا پایان جام جهانی چهل بازی ویدویی را در قالب برنامه «بازی موازی» اجرا خواهیم کرد، این برنامه بهانه ایجاد یک موج است و حتما در آینده قصد داریم از دخترخانم‌های گیمر نیز بهره ببریم.

وی افزود: حدود بیست تا سی میلیون گیمر در کشور داریم که این نشان از ظرفیت بالا می‌دهد.

سیاوش عقدایی قائم‌مقام شبکه آموزش گفت: مخاطب شبکه آموزش بعد از راه اندازی ابرپروژه مدرسه تلویزیونی ایران، نوجوانان و دانش آموزان هستند و این بافت مخاطبان شبکه آموزش را تغییر داده و انتظار ما این است که همیشه بین ساعت۱۴ تا حدود ۲۰ طیف عظیمی از مخاطبان ما نوجوانان باشند.  

به گفته عقدایی، تا یک دهه دیگر بازی‌های ویدئویی نقش حاکمیتی پیدا خواهند کرد. قرار ما این بود که به دنیای نوجوان برویم و بخش عمده‌ای از دنیا نوجوان بازی‌های رایانه‌ای و ویدئویی و به تماشا و اشتراک گذاشتن آن‌ها است. شبکه آموزش قصد داشت از مدت‌ها پیش در این زمینه کاری انجام دهد که شروعش با جام جهانی قطر همزمان شد.

حسین نعمتی مدیر گروه آموزش‌های عمومی شبکه آموزش  گفت: تصمیم گرفته شد همراه با جام‌جهانی برای مخاطبان نوجوان برنامه‌ای طراحی کنیم، طرح‌های مختلفی آمد تا این که آقای حسین‌خانی طرحی را ارائه کردند با عنوان «بازی موازی»، در آن گیمر‌ها مشارکت دارند و در کنار آن یک سری مهارت‌ها مثل کنترل هیجان کار‌گروهی، کنترل خشم که در یک بازی اتفاق می‌افتاد، همچنین در گفتگو‌های کارشناسی که به صورت طنز صورت می‌گیرید رقم خواهد خورد. برنامه دو قسمت در روز پخش می‌شود و خدا را شکر مخاطبان خوبی داشته است. 

افشین حسین خانی تهیه کننده «بازی موازی» گفت: ما قشر خاصی را هدف قرار داده ایم و آن قشر جوان و نوجوان که خیلی با تلویزیون کار ندارند و تمام وقت خود را پای کنسول‌ها می‌گذرانند؛ در این برنامه می‌خواهیم این قشر را وارد دایره مخاطبان تلویزیون کنیم.

 او می‌گوید: دو بازیگر داریم که یکی نقش مجری و یکی نقش کارشناس را برعهده دارد، در واقع به نوعی برنامه ورزشی که حالا خصلت طنز و پارودی پیدا کرده است، شامل پلاتوی مجری و کارشناس درباره آن بازی کامپیوتری است، در بازی ویدویی هر تیم یک گیمر دارد که در برنامه ما حکم سرمربی را دارد. قبل بازی وارد میکس زون می‌شوند و مثل دنیای واقعی مصاحبه می‌کنند. هر نیمه سه دقیقه است که با گزارش آقای شاهمرادی از گویندگان اجرا می‌شود.

تهیه کننده این برنامه به ایجاد هیجان اشاره کرد و گفت: بین دو نیمه وارد استودیو می‌شویم و بحث‌های کارشناسی را به صورت طنز خواهیم داشت،  یک مرغ عشق که بازی‌ها را پیش بینی می‌کند و توسط آن‌ها برگه‌هایی که اسم تیم‌ها روی آن درج شده، این پرنده یکی از برگه‌ها را بیرون می‌کشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار