مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان:

مشکل کشتی‌های مستقر در بندر امام ملی است

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: مشکل تامین ارز مورد نیاز کشتی‌های مستقر در لنگرگاه بندر امام خمینی (ره) مسئله ملی است.

امید جهان نژادیان می‌گوید: کشتی‌هایی که در لنگرگاه بندر امام خمینی (ره) معطل هستند باید تامین ارز موردنیاز برای پرداخت هزینه‌های آن‌ها انجام شود تا بتوانند وارد اسکله شوند و نسبت به تخلیه و بارگیری آن‌ها اقدام شود.

او با بیان اینکه هیچ مشکلی در خصوص تخلیه و بارگیری کالا‌ها در بندر امام خمینی وجود ندارد، افزود: مشکلات اسنادی و ارزی وجود دارد که باید نسبت به حل آن‌ها از سوی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی و مرکز اقدام شود.

به گفته آقای جهان نژادیان هیچ نگرانی در خصوص تخلیه و بارگیری کالا نیست، اما مشکلی تامین ارز مورد نیاز کشتی‌های مستقر در لنگرگاه بندر امام خمینی (ره) یک مشکل ملی است و امکان حل آن از سوی استان وجود ندارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان یادآور شد هر کشتی که مشکل اسنادی و تامین ارز نداشته باشد و در اسلکه پهلودهی شود بدون «هیچ مشکلی» تخلیه و کالای آن به مقاصد مورد نظر حمل می‌شود.

پیش از این اتاق بازرگانی اهواز تعداد کشتی‌های موجود در لنگرگاه بندر امام خمینی (ره) را بیش از ۳۰ فروند اعلام که بیش از ۹۰ درصد از انبار‌های این بندر استراتژیک پُر هستند.  

جریمه تاخیر در تخلیه کالا برای هر کشتی به صورت روزانه به میزان ۲۵ هزار دلار محاسبه می‌شود که می‌توان برای کشور هزینه‌ای بسیار سنگین باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار