طالبان:

۶۰ بال طیاره را تعمیر کرده ایم

وزارت دفاع طالبان اعلام کرد تا اکنون بیشتر از ۶۰ بال طیارۀ بال ثابت و بال متحرک ترمیم گردیده و آمادۀ خدمت گزاری می‌باشد.

وزارت دفاع طالبان از روند ترمیم و فعال‌سازی طیاره‌های نظامی و ترانسپورتی توسط انجینران قوای هوایی این گروه در کابل خبر داده و گفته است که در جریان بیش از یک سال گذشته، ده‌ها بال طیاره دوباره فعال شده است.

عنایت الله خوارزمی، سخنگوی این وزارت امروز با فرستادن پیامی به خبرنگاران گفت که در تازه‌ترین مورد، دو بال طیارۀ ترانسپورتی نظامی نوع (AN-32) و یک طیارۀ انتقالاتی نوع (AN-26) ترمیم و آمادۀ پرواز شده است.

خوارزمی افزود: با تلاش فراوران بخش‌های قوای هوایی وزارت دفاع ملی طالبان تا اکنون بیشتر از ۶۰ بال طیارۀ بال ثابت و بال متحرک ترمیم گردیده و آمادۀ خدمت گزاری می‌باشد.

به گفتۀ وزارت دفاع طالبان روند ترمیم و فعال‌سازی طیاره‌های تخریب شده و غیر فعال توسط اینجنیران قوای هوایی این گروه جریان دارد.

گفتنی است شمار زیادی طیاره‌های نظامی قوای هوایی افغانستان، پس از فروپاشی حکومت پیشین آن کشور، به کشورهای همسایه منتقل شدند و برخی از این طیاره‌ها و دیگر جنگ افزارهای بجا مانده، پیش از خروج نیروهای خارجی از افغانستان تخریب شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار