جام جهانی قطر؛

برزیل یک - سوئیس صفر/ شلیک کاسیمیرو جای خالی نیمار را پر کرد

تیم ملی برزیل موفق شد در غیاب نیمار با تک گل کاسیمیرو از سد سوئیس عبور کند.

تیم‌های ملی برزیل و سوئیس در چارچوب گروه H رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه به مصاف هم رفتند.

ورزشگاه: ۹۷۴ (دوحه) - ساعت ۱۹:۳۰ 
داور: ایوان بارتون (السالوادور) / کمک‌ها: دیوید موران (السالوادور) و زاخاری زیگلار (سورینام)، داور چهارم: سعید مارتینز (هندوراس) / داور ویدیویی: درو فیشر (کانادا)


تیم ملی برزیل:
آلیسون بکر، تیاگو سیلوا، مارکینیوش، ادر میلیتائو، الکس ساندرو، فرد، کاسمیرو، لوکاس پاکتا، رافینیا، وینیسیوس جونیور و ریچارلیسون
سرمربی: تیته

تیم ملی سوئیس:
یان زومر، مانوئل آکانجی، نیکو اِلوِدی، سیلوان ویدمر، ریکاردو رودریگز، رِمو فروئلر، فابیان ریدر، گرانیت ژاکا، جبرئیل سو، جبرئیل سو و بریل امبولو
سرمربی: مورات یاکین

برزیل صفر - سوئیس صفر/ نتیجه لحظه به لحظه

گزارش بازی:

دقیقه ۱۹: وینیسیوس بین چهار بازیکن در جناج چپ و نزدیکی محوطه سوئیس گرفتار شد و توپ را از دست داد. پاکوئتا از راه رسید، توپ را برداشت و با یک پاس زمینی به داخل محوطه ریچارلیسون را پیدا کرد، اما او هرچه تلاش کرد به توپ نرسید و این موقعیت از دست رفت.

دقیقه ۲۷: ارسال داخل پای چپ از رافینیا ستاره بارسلون با فرار در فضای خالی پشت مدافعان سوئیس و در نزدیکی شش قدم به ویسینیوس رسید، ولی توپ به درستی روی پایش جفت و جور نشد و ضربه ویسینیوس را زومر با دو دست به کرنر فرستاد.

ضربه دقیقه ۲۷ ویسینیوس، دیرترین ضربه به سمت چارچوب در تایخ جام جهانی برای برزیل بوده بعد از اینکه در سال ۱۹۹۴ در دقیقه ۳۲ اولین شوت را به سمت دروازه حریف زدند.

برزیل صفر - سوئیس صفر/ نتیجه لحظه به لحظه

دقیقه ۳۱: رافینیا این بار شانس خود را امتحان کرد. او در عرض و موازات مجوطه سوئیس حرکت کرد و به سمت دروازه شوت زد، اما ضربه پر قدرت او با جایگیری مناسب زومر در آغوش او آرام گرفت.

در دقایق پایانی نیمه نخست برق ورزشگاه برای لحظاتی قطع شد.

نیمه نخست با تساوی بدون گل دو تیم به پایان رسید.

بدل نیمار در ورزشگاه به شدت مورد توجه است.

برزیل یک - سوئیس صفر/ نتیجه لحظه به لحظه

بعد از ۹ سال مبارزه با سرطان، هوادار معروف برزیلی آکوستا فرناندز در این جام در قطر نیست تا از تیمش حمایت کند ولی پسر او با همان جام معروف امروز در ورزشگاه حضور دارد.

برزیل یک - سوئیس صفر/ نتیجه لحظه به لحظه

برزیل یک - سوئیس صفر/ نتیجه لحظه به لحظه

دقیقه ۵۳: موقعیت خطرناک برای سوئیس. کنترل فوق العاده سیلوان ویدمر روی توپ ارسالی از جناح چپ در جناح راست محوطه برزیل ولی ضربه این بازیکن با تکل به موقع ساندرو

دقیقه ۵۷: فرد در جناح چپ ویسینیوس را راه انداخت. او هم یک پاس دیدنی با بیرون پای راست از جناح چپ محوط سوئیس ارسال کرد ولی ریچارلیسون چند سانتیمتر با وارد کردن توپ به دروازه فاصله داشت و با وجود اینکه خودش را پرتاب کرد، نتوانست توپ را دهانه دروازه قطع کند و این موقعیت از دست رفت

دقیقه ۶۴: قفل بازی به وسیله ویسینیوس شکست. توپ ربایی کاسمیرو با پرس بازیکنان سوئیس در میانه های میدان با دید خوب او به ویسینیوس در جناح چپ رسید. فضای خالی روبروی او باعث شد او به سرعت وارد محوطه شود و ویدمر را از پیش رو بردارد و با یک ضربه بغل پای راست، دروازه زومر را باز کند. ورزشگاه از شادی منفجر شد و توپ به میانه‌های میدان آمد ولی لحظاتی بعد از اتاق کمک داور ویدیویی گل را به دلیل آفساید مردود اعلام کردند.

دقیقه ۸۳: ویسینیوس از جناح چپ محوطه توپ را به رودریگو رساند و بازیکن تعویضی با یک لمس دیدنی کاسمیرو را پیدا کرد و او با یک ضربه ناگهانی و دقیق، دروازه زومررا باز کرد و اینبار داور گل را پذیرفت.

دقیقه ۸۷: گابریل ژسوس پا به توپ وارد محوطه شد و توپ را به رودریگو سپرد و او هم به سمت دروازه شوت کرد ولی زومر از گوشه دروازه توپ را دفع کرد.

در نهایت برزیل موفق شد در غیاب نیمار سه امتیاز این بازی را کسب کند و شش امتیازی شود.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار