مولوی عبدالکبیر:

بیش از ۴۰۰ تن از شخصیت‌های سیاسی حکومت پیشین به افغانستان بازگشته‌اند

مولوی عبدالکبیر حکومت سرپرست را همه‌شمول توصیف کرده و گفت تاکنون ۴۱۴ تن از شخصیت‌های سیاسی حکومت پیشین به افغانستان بازگشته‌اند.

طالبان شب گذشته (6 قوس) با نشر اعلامیه‌‌ای گفته معاون سیاسی رئیس الوزراء با کاردار اتحادیه اروپا دیدار کرده است.

مولوی عبدالکبیر در این دیدار گفت از کمک‌های جامعه بین‌المللی به ویژه اتحادیه اروپا تشکر می‌نماید و با آنها بر تعامل مثبت تاکید دارد.

معاون سیاسی ریاست الوزراء افزود مردم افغانستان به‌خاطر حوادث طبیعی و سایر دشواری‌های اقتصادی، به مشکلات مواجه‌اند جامعه بین‌المللی باید به کمک‌هایشان ادامه دهند و طالبان از تأمین امنیت تمام نهادهای کمک کننده و توزیع کمک‌ها به گونه شفاف به مستحقین، اطمینان می‌دهد. 

مولوی عبدالکبیر گفت:"حقوق زنان در چوکات شریعت اسلامی تامین است؛ آنان در بخش‌های مختلف به وظایف مصروف‌اند، حکومت عملا همه شمول است و بعضی از رسانه‌ها در این خصوص تبلیغات نادرست می کنند".

عبدالکبیر با اشاره به کمیسیون تماس با شخصیت‌های افغان، گفت تاکنون 414 تن به وطن برگشته‌اند، عفو عمومی پابرجاست و همه در فضای امن به زندگی ادامه می‌دهند.

در این اعلامیه آمده است: "مولوی عبدالکبیر با اشاره به اظهارات اخیر توماس نیکلسن نماینده خاص اتحادیه اروپا، گفت از اظهارات که باعث خرابی روابط می‌شود، باید اجتناب صورت گیرد ما همه باید مسئول باشیم".

در اعلامیه آمده است:" رافائلا ايوبيا کاردار اتحادیه اروپا برای افغانستان از همکاری طالبان و منسوبین آن در رابطه به کمک رسانی به مستحقین، تشکر کرده گفت که کمک‌های بشردوستانه خود را با مردم افغانستان ادامه می‌دهیم و این روند نباید سیاسی شود".

رافائلا در این دیدار از جامعه بین‌المللی خواهان افزایش کمک به افغان‌ها در فصل زمستان گردیده و گفت ما در این‌جا باقی می‌مانیم و همکاری‌های ما ادامه خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار