اتاق عمل بیمارستان کوهبنان تجهیزمی شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: اتاق عمل بیمارستان افضل الدین ابوحامد کوهبنان تجهیز خواهد شد.

جلسه شورای پزشکی کوهبنان با حضور فرماندار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان وجمعی مدیران شهرستان برگزار شد.

در این نشست مجید توکلی فرماندار کوهبنان گفت: در سفر رئیس بنیاد مستضعفان کشور به کوهبنان یک دستگاه آمبولانس و دو دستگاه دیالیز به بهداشت و درمان کوهبنان و بخش طغرالجرد اختصاص داده شد.

او افزود: سفر رئیس دانشگاه علوم پزشکی و هیئت همراه به کوهبنان بسیار با اهمیت است، چون دغدغه اصلی مردم شهرستان و بعضا از دلائل مهاجرت کوهبنانی‌ها به سایر شهرستان‌های کرمان و یزد و مرکز استان کرمان بحث بهداشت و درمان است در حالی که متخصص زنان و اطفال از ضروریات شهرستان هست.

توکلی ابراز داشت: حضور پزشکان متخصص زنان، اطفال، جراحی، بیهوشی، داخلی، قلب، ریه از جمله درخواست‌های اصلی مردم کوهبنان است.

او بیان داشت: حضور پزشکان متخصص زنان و زایمان و اطفال اثر مستقیم در جوانی و افرایش جمعیت دارد که جا دارد به صورت مستمر و در طول هفته در بیمارستان حضور داشته باشند.

توکلی گفت: در سال گذشته ۳۰۰ ثبت تولد در اداره ثبت احوال شهرستان کوهبنان داشتیم که همین تعداد از تولد‌های کوهبنان در شهرستان‌های دیگر ثبت شدند لذا پزشک متخصص دائمی زنان در کوهبنان بسیار ضروری است.

فرماندار کوهبنان افزود: باید فرهنگ‌سازی کنیم که مردم خود را به طور مرتب و مستمر چک کنند در حالی که منطقه معدنی و اکثر کارگران دچار بیماری ریه و تنفسی هستند.

توکلی ابراز داشت: افزایش کیت‌های آزمایشگاه و اختصاص دستگاه جدید به آزمایشگاه، استقرار سونوگرافی ویژه اطفال باید در دستور کار قرار گیرد در حالی که دستگاه سونوگرافی بیمارستان کوهبنان هم قدیمی است و باید دستگاه بروز و مجهز جایگزین آن شود.

او  بیان کرد: احداث کلینیک ویژه پزشکان متخصص در جوار بیمارستان باید در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد تا خدمات بهتری به بیماران ارائه شود.

فرماندار کوهبنان تصریح کرد: ارتقای مرکز جامعه سلامت بخش طغرالجرد ضروری است، زیرا مردم منطقه از ابتدای انقلاب امکانات و تجهیزات پزشکی و پزشکان مجرب داشته اند و نباید از داشتن خدمات بهداشتی محروم باشند.

او بیان داشت: ساختمان مرکز بهداشتی و درمانی دهستان خرمدشت با توجه به قدمت بالا و فرسودگی نیاز به بازسازی دارد و خواسته مردم دهستان هم احداث ساختمان جدید درمانی در خرمدشت است.

در ادامه احمدی نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: بیمارستان کوهبنان جز بیمارستان‌های ضرر ده در استان کرمان هست جا دارد که نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی پیگیر ردیف بودجه ویژه برای بیمارستان کوهبنان باشد، زیرا در حال حاضر هزینه‌ها افرایش پیدا کرده است.

او اظهار کرد: معادن وظیفه دارند یک درصد از درآمد خود را به سلامت مردم مناطق معدنی اختصاص بدهند، چون سلامتی مردم در همین معادن به مخاطره افتاده است.

احمدی نژاد بیان داشت: تلاش می‌کنیم متخصصین مورد نیاز کوهبنان را برای مدت شس ماه تامین کنیم که اگر بیمارستان کوهبنان درآمد زا شد خدمات را ارتقا می‌دهیم.

او بیان داشت: در حال حاضر دو پزشک و‌نه پرستار در بهداری پابدانا مشغول به کار هستند و به مردم منطقه خدمات ارائه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: اتاق عمل بیمارستان افضل الدین ابوحامد کوهبنان تجهیز خواهد شد البته راه اندازی مراکز تجاری برای درآمدزایی بیمارستان ضروری است.

برچسب ها: بیمارستان ، آمبولانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار