۴ آذر اندیمشک سند جنایت صدام است که باید در تقویم ملی ثبت شود

امام جمعه موقت اندیمشک گفت: حماسه ۴ آذر سال ۱۳۶۵ در تاریخ ایران سند جنایت بعث و نمادی از مقاومت، ایثار و حماسه مردم اندیمشک است.

حجت الاسلام سید، ولی الله مهدوی امام جمعه موقت اندیمشک گفت: رژیم بعث عراق به دلیل شکست‌های پی در پی در میدان نبرد از رزمندگان اسلام، در ۴ آذر سال ۱۳۶۵ با ۵۴ فروند هواپیمای جنگی به مدت یک ساعت و ۴۵ دقیقه بمباران و بیش از یک هزار از مردم بی دفاع و بی گناه اندیمشک را زخمی و به شهادت رساند.

او گفت: در این روز مردم اندیمشک اعم از کودک، زن، مرد، پیر و جوان با دیدن اعضای تکه تکه شده همشهریان خود در سطح شهر شاهد جنایت خونبار رژیم بعث عراق بودند و روز بسیار دردناکی را گذراندند.

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به اینکه تاکنون به آثار روحی و روانی مردمی که در آن روز شاهد این جنایت تلخ بودند پرداخته نشده است، گفت: شاید یکی از دلایلی که این موضوع مغفول مانده است، هدف مقدسی بود که مردم با وجود همه سختی‌ها در راه رسیدن به آن استوار و مقاوم ایستادند، در دوران دفاع مقدس طبیعی بود که به آسیب‌های روحی روانی جنگ توجهی نشود، اما اکنون که بیش از ۳ دهه از این واقعه دردناک می‌گذرد باید به آثار مخربی که این جنایت در ذهن افرادی که در آن روز حضور داشتند به جای گذاشته و قلب‌های آن‌ها را جریحه دار کرده است پرداخته شود تا همه جهان ابعاد این جنایت بزرگ تاریخی را ببینند.

امام جمعه موقت اندیمشک با بیان اینکه تاکنون تلاش‌های بسیاری در جهت ثبت حماسه مقاومت و ایثار مردم اندیمشک در مقابل جنایت خونبار رژیم بعث عراق در تقویم ملی انجام شده، اما هنوز این اتفاق رخ نداده است، امیدواریم در سال آینده شاهد ثبت این حماسه بزرگ باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.