معاون امور اقتصادی استانداری مطرح کرد

آمادگی دولت برای پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به پروژه تله کابین یاسوج

به گفته معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد دولت برای پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به پروژه تله کابین یاسوج آمادگی دارد و در صورت همکاری سرمایه گذار این مبلغ از محل تسهیلات تبصره ۱۸ تخصیص داده خواهد شد.

احسان عسکری معاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد حمایت از این طرح از سوی همه نهادها را ضروری دانست و می گوید: نیاز است سرمایه گذار نسبت به تسویه تسهیلات دریافتی از بانک اقدام کند.

او گفت: با توجه به اینکه این طرح جزو طرح های اقتصاد مقاومتی است در صورت همکاری سرمایه‌گذار در کمترین زمان ممکن تسهیلات لازم ارایه خواهد شد.

عسکری تصریح کرد: احداث این تله کابین علاوه بر اشتغال زایی به توسعه پایدار منطقه کمک خواهد کرد و با جذب گردشگر رونق را برای هم استانی ها به ارمغان خواهد آورد.

او با اشاره به پیشرفت ۳۰درصدی تله کابین یاسوج افزود: تامین زیرساختهای آب، برق و گاز از سوی نهادهای خدمات رسان ضروری است.

، عملیات اجرایی تله‌کابین یاسوج پایتخت طبیعت ایران در مهرماه ۱۳۹۲ آغاز شده و با وجود گذشت حدود ۱۰سال، این پروژه گردشگری پیشرفت فیزیکی قابل قبولی نداشته و مهم اینکه به گفته مسئولان اعتبارات آن برگشت خورده است.

عملیات تله کابین یاسوج در مسیری به طول یکهزار و ۵۰۰متر حدفاصل ورودی منطقه توریستی آبشار یاسوج تا کوه دوریاب واقع در بالادست پارک جنگلی این شهر پیش بینی و طراحی شده است.

این طرح گردشگری که عملیات اجرایی آن با حضور مسئولان استانی در سال ۹۲ آغاز شد قرار بود کمتر از یک سال به بهره برداری برسد و موجب خلق ۳۰۰فرصت جدید شغلی شود اما همچنان با گذشت حدود ۹ سال هنوز به سرانجامی نرسیده است.

بر اساس آمارها کهگیلویه و بویراحمد سالانه پذیرای بیش از سه میلیون نفر گردشگر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.