خطیب نماز جمعه شهرکرد؛

تربیت نیرو‌های بسیجی در خانه‌ها باعث پدیدار شدن انسان‌های کارآمد می‌شود

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام گفت: پایگاه‌های بسیج مکان خدامحوری، تلاوت قرآن، نماز خواندن، دعا، راز و نیاز است و تربیت نیرو‌های بسیجی در خانه‌ها و پایگاه‌های کنار مساجد باعث پدیدار شدن انسان‌های کارآمد می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، اظهار داشت: پنجم آذرماه سالروز تشکیل بسیج ۲۰ میلیونی برای بقای انقلاب اسلامی ایران به‌عنوان یک لشگر نظامی، جمعی از نیرو‌های مسلح و مجموعه‌ای از انسان‌های کارآمد و مؤمن است بنابراین تقویت پایگاه‌های بسیج در بخش‌های مختلف باید مورد توجه جدی همگان قرار گیرد.

وی افزود: بسیج لشگر مخلص خدا، شکل گرفت تا علاوه بر دفاع از انقلاب اسلامی بتواند دشمنان را سر جای خود بنشاند و در این مسیر یک لحظه سُست نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام اضافه کرد: مردم، همسایگان مساجد و مسئولان برای شناسایی مشکلات پایگاه‌های بسیج و تلاش برای رفع آن ها و تقویت پایگاه‌های بسیج مساجد کمک کنند.


بیشتر بخوانید


وی اجرای برنامه‌های اخلاق‌محوری، ایمانی و شکل‌گیری حلقه‌های صالحین در پایگاه‌های بسیج مساجد را ضروری اعلام و تاکید کرد: پایگاه‌های بسیج مساجد در کنار مدارس، حوزه‌های علمیه و مراکز دیگر باید تقویت شود تا نقش خود را به‌خوبی ایفا کند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به هفتم آذرماه روز نیروی دریایی گفت: این نیرو برای دفاع از جمهوری اسلامی ایران رشادت‌های فراوانی نشان داده است.

وی با اشاره به ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار یادآور شد: این بانوی بزرگوار فردی صبور، بصیر، مؤمنه، کامل و الگو بود که بانوان و دختران باید از ایشان الگوبرداری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام اظهار داشت: حضرت زینب (س) تمام سختی‌ها را با نگاهی زیبا می‌دید ما نیز امروز به چنین زنان، مردان و مردمانی برای پیش‌بُرد اهداف انقلاب اسلامی نیاز داریم.

وی افزود: پرستاران با همین نگاه در خدمت آسیب‌دیدگان هستند و به افراد دارای مشکل خدمات‌رسانی می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام به دهم آذرماه روز مجلس شورای اسلامی و سالروز شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس اشاره و اضافه کرد: شهید مدرس الگویی برای تمامی افراد جامعه است که برای حاکم شدن عدل، خدامحوری و مبارزه با ظلم و ستم تلاش کرد.

وی گفت: شهید مدرس جلوی ظلم و ستم ایستاد و تا قانون نفی استکبار و طاغوت را تصویب و راه را برای جاری شدن عدالت هموار کند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام به بروز برخی حوادث اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: مردم ایران در ۱۳ آبان‌ماه امسال نشان دادند که تحت تاثیر اغتشاش‌ها نبودند.

وی با اشاره به آسیب‌های ناشی از اغتشاش‌های اخیر یادآور شد: نظام جمهوری اسلامی در مواجهه با این اغتشاش‌ها بهترین راه را در نظر گرفته است تا راه اعتراض‌ها از اغتشاش‌ها متفاوت شود.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: جنگ تحمیلی زمینه حضور میدانی، تجهیز دفاعی، نوآوری‌های موشکی، قوت‌گیری حالات معنوی، تقویت روحیه ایثار و تبدیل تهدید‌ها به فرصت را فراهم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به حضور پُرشور و گسترده مردم بروجن در مراسم تشییع پیکر و خاکسپاری شهید یزدان قجری در بروجن گفت: این حضور همان تبدیل تهدید‌ها به فرصت است که به دشمن می‌گوید ما پرچم اسلام حق را برافراشته‌ایم و از سختی‌ها و مرگ هراس نداریم.

وی تاکید کرد: دشمن بدانید نمی‌تواند این نور الهی را خاموش کند به‌طور یقین باید منتظر گشوده شدن دروازه‌های‌شان به روی اسلام باشند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اُفول روزافزون غرب و دشمنان اسلام افزود: با توکل به پروردگار در آینده‌ای نزدیک مشکلات را رفع می‌کنیم و اقتصاد را رونق می‌دهیم.

وی اضافه کرد: مسئولان باید خدمات‌رسانی شبانه‌روزی به مردم و ادای خدمت به آنان را در دستور کار قرار دهد و از هرگونه کوتاهی در این مسیر پرهیز کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به وحدت و همدلی مطلوب در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مردم از مسئولان انتظار دارند تا با کار و تلاش بیشتری برای رفع مشکلات کنونی داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار