تکریم خانواده شهدا رسالت مهم بنیاد شهید

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بنیاد شهید برای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شکل گرفته و حفظ منزلت خانواده‌های شهدا هم جزئی از این فرهنگ است.

امیر حسین قاضی زاده هاشمی در شورای ترویج توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان قزوین گفت:تکریم خانواده شهدا رسالت مهم بنیاد شهید استان قزوین یکی از پایتخت‌های تمدن ساز و در شکل گیری انقلاب و دفاع مقدس نقش موثری داشته است.

وی افزود: بنیاد شهید برای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تشکیل شده و حفظ منزلت این خانواده‌ها هم جزئی از این فرهنگ است.

به گفته رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران؛ در حوزه مسکن ۴ هزار و ۵۰۰ نفر فاقد مسکن هستند و دو هزار و ۳۰۶ نفر هیچگونه خدمات مسکن دریافت نکرده اند. طبق قانون وظیفه داریم زمین واگذار کنیم و هر پروژه‌ای که ساخته می‌شود ۵ درصد باید به ایثارگران واگذار شود.

قاضی زاده هاشمی گفت: قزوین تنها استانی است که گلزار‌های شهدا را ساماندهی کرده اند.

وی افزود: اعتبار تسهیلات خود اشتغالی ۱۴۸ میلیارد تومان است که ترجیح می‌دهیم کارآفرینان از این تسهیلات استفاده کنند.

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در حوزه درمان عمده حمایت ما بیمه تکمیلی است و بنیاد هزار میلیارد تومان به بیمه بدهکار بوده و بعضی مراکز خدمات نمی‌دهند والدین شهدا سرگردان می‌شوند و دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه باید برخورد کند.

قاضی زاده هاشمی اعلام کرد: فاز درمانی مجموعه شاهد راه اندازی نشده است و به دنبال راه اندازی مدرن‌ترین مرکز توانبخشی هستیم.

وی گفت: مدارس شاهد از ماموریت ذاتی خود دور شده اند. کارکرد این مدارس خوب نیست به دنبال ستاد راهبری هستیم.

استاندار هم در این نشست گفت: ۳ هزار شهید در استان تقدیم کرده ایم و باید با آن‌ها راه را پیدا کنیم.

اعلایی افزود: این روز‌ها رنگ و بوی شهادت زنده شده و کسانی هستند که حاضر نیستند از آرمان هایشان کوتاه بیایند. ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد و تا این فرهنگ وجود دارد هر خوابی که برای آسیب زدن می‌بینند تعبیر نمی‌شود.

نماینده مردم تاکستان در مجلس هم گفت: مسئله قانون جامع ایثارگران تصویب شده و ما هرقدر به این قشر از جامعه خدمات دهیم ناچیز است، جانباز‌های صد در صدی داریم که باید یاد این‌ها زنده بماند.

رجب رحمانی گفت: پیشرفت مملکت در گرو داشتن روحیه بسیجی است، بسیج طومار فتنه گران را در ۹ دی در هم پیچید، باید الان هم همینطور باشد.

در ادامه این جلسه از پوستر کنگره بین‌المللی شعر ایثار که به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران طراحی شده بود توسط رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، فرزندان شهدا و مسئولان استان قزوین رونمایی شد.

همچنین نماهنگ قطعه "مست علمدار" با هدف به نمایش گذاشتن گوشه‌ای از رشادت‌ها و ایثارگری‌های جانبازان به اجرا درآمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.