۱۲۰ فرصت سرمایه‌گذاری در استان اردبیل قابل اجرا است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: ۳۰ طرح اقتصادی در سامانه اطلس سرمایه گذاری مصوب شده که در آینده به ۱۲۰ فرصت می‌رسد.

یعثوب نژادمحمد گفت: برای اجرای ۳۰ طرح مصوب، ۳۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری مورد نیاز است که در صورت تحقق این سرمایه‌گذاری‌ها ۲هزار و ۵۰۰ شغل در استان ایجاد می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل اضافه کرد: این طرح‌ها در بخش‌های گردشگری، صنایع معادن و کشاورزی اجرا می‌شود که مقدمات اولیه برای مکان‌یابی و استعلام این طرح‌ها انجام شده است.

نژادمحمد با بیان اینکه در هر شهرستان ۱۰ فرصت سرمایه‌گذاری ایجاد می‌شود، افزود: این فرصت در هر شهرستان مطابق با قابلیت‌های هر منطقه ایجاد می‌شود.

او با اشاره به فعالیت مرکز خدمات سرمایه‌گذاری را با هدف احصا و کاهش فرآیند‌های زاید صدور مجوز‌ها در بهبود فرآیند تولید و اشتغال گفت: با تلاش این مرکز در چند ماه اخیر یک سوم زمان مورد نیاز برای صدور مجوز‌ها کاهش پیدا کرده و با حذف قوانین مخل کسب و کار شاهد تسهیل در این فرآیند‌ها هستیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل افزود: تلاش بر این است این مرکز با اصلاح، بهبود فرآیندها، تسهیل امور همچنین حذف مقررات زاید یاریگر بخش خصوصی در حوزه سرمایه‌گذاری باشد که این کار همچنان با قوت و قدرت ادامه دارد.

نژادمحمد بیان کرد: در این مرکز نمایندگان تمام دستگاه‌های اجرایی تلاش می‌کنند تا زمان صدور مجوز‌ها را در یک سامانه الکترونیکی یکپارچه کاهش داده و به سرعت پاسخ استعلامات و صدور مجوز برای سرمایه‌گذاران صادر شود.

او با بیان اینکه ۱۲ مورد قوانین مخل در استان شناسایی شده است، افزود: ۱۰ مورد از این قوانین مخل به هیات مقررات‌زدایی ارسال شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار