ثبت‌نام ۲۰۰ هزار کرمانشاهی برای طرح مسکن ملی

مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه با اشاره به ثبت‌نام ۲۰۰ هزار کرمانشاهی برای طرح مسکن ملی از تایید درخواست ۵۷ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن کرمانشاه خبر داد.

مهرداد آهکی مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه با اشاره به روند پیشبرد طرح مسکن ملی در استان کرمانشاه، گفت :  این طرح در استان کرمانشاه در اواخر سال گذشته به استان ابلاغ شده و از آبان ماه کار خود را آغاز کرده است.

وی با تاکید بر پیشرفت ۱۹ درصدی طرح مسکن ملی در استان کرمانشاه، افزود: از ابتدای کار تاکنون ۳۳ هزار واحد در طرح جهش ملی مسکن در استان کرمانشاه ساخته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه تصریح کرد: به طور کلی در طرح ملی مسکن کشوری حدود چهار میلیون مسکن باید ساخته شود که از این میزان ساخت ۱۲۰ هزار واحد به استان کرمانشاه تعلق دارد.

آهکی با تاکید بر متقاضی محور بودم سهم استان کرمانشاه در ساخت مسکن ملی، خاطر نشان کرد: به این معنا که بر اساس تقاضا و ثبت‌نام‌هایی که صورت گرفته استان کرمانشاه ملزم به ساخت این ساختمان‌ها خواهد بود که احتمال افزایش و یا کاهش سهم استان کرمانشاه را در پی خواهد داشت.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۲۰۰ هزار نفر متقاضی مسکن ملی در استان کرمانشاه ثبت‌نام کرده که بر اساس شرایط سه‌گانه‌ای مشخص شده ۵۷ هزار نفر از این مجموع واحد شرایط شناخته شده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با به اینکه ۳۳ هزار نفر تعیین زمین شده‌اند، عنوان کرد: برای این تعداد متقاضی که تعیین زمین شده‌اند عملیات اجرایی مربوطه برای ساخت را در دستور کار قرار داده و پیگیر آن خواهیم بود.

آهکی با اشاره به اینکه اقدامات لازم برای تعیین زمین سایر متقاضیان واجد شرایط در استان کرمانشاه در حال انجام است، گفت: به فکر تعیین زمین برای تمامی ۵۷ هزار متقاضی و بیش از این تعداد که در آینده احتمال افزایش آن‌ها را خواهند داشت نیز هستیم.

وی در خصوص شرایط ثبت‌نام در طرح ملی مسکن، یادآور شد: فرم ج متقاضیان باید سبز باشد یعنی از سال ۱۳۵۸ مسکن یا تسهیلات مسکن از دولت دریافت نکرده باشند، سابقه ثبتی ملک تملکی طی پنج سال گذشته نداشته باشند و همچنین سابقه سکونت طی پنج سال گذشته در شهرستان متقاضی داشته باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه اضافه کرد: بر اساس پیشرفت‌های مشاهده شده و برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای تکمیل برخی از پروژه‌های ساخت و ساز این پروژه‌ها حدود تا سه سال به طول خواهد انجامید، اما تعداد یک هزار و ۶۲۵ واحد در دهه فجر سال‌جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

آهکی به ارائه طرح ساخت ۲ شهرک جدید در استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: طرح اجرایی این ۲ شهرک ارائه شده که تا به این لحظه یکی از طرح‌ها که مربوط به استان کرمانشاه است در مرحله مطالعات اولیه قرار گرفته و طرح دیگری که احتمالاً در شهرستان روانسر و جوانرود اجرایی شود در مرحله امکان سنجی قرار دارد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.