گلایه مدیرکل ورزش کرمان از عملکرد شهرداری‌ها برای توسعه ورزش همگانی

مدیرکل ورزش کرمان، رسالت شهرداری‌ها را توسعه ورزش همگانی دانست و گفت: از زمانی که تیمداری از مجموعه شهرداری‌ها حذف شد، انتظار این بود به ورزش همگانی قوی‌تر پرداخته شود؛ اما آن چیزی که در حال حاضر وجود دارد، رضایت بخش نیست.

میثم پاریزی در مجمع سالیانه هیئت ورزش‌های همگانی استان کرمان که با حضور رئیس فدراسیون و اعضا در محل هتل جهانگردی کرمان برگزار شد، با اعلام اینکه گزارش در دو بخش فنی و مالی ارائه شد، گفت: بخش مالی را منوط کردیم تا اصلاح صورت بگیرد و تاییده‌ای که اعضا می‌دهند.

او افزود: اعلام شد عدد‌هایی که واریز شده، کم و زیاد، متناسب با توان بخشی دولتی است که قطعاً شما و همه کسانی که در مجامع هیئت‌های ورزشی به عنوان کاندیدا نام نویسی می‌کنند، می‌دانیدکه اعتبارات بخش دولتی برای پوشش هزینه‌های ورزش جوابگو نیست و باید بتوانیم از ظرفیت استان و از ظرفیت و توان ارتباطی خودمان برای پوشش هزینه‌ها در هیئت‌های مختلف استفاده کنیم.  

پاریزی تصریح کرد: نیاز مجموعه ورزش در بخش‌های مختلف و خصوصاً بُعد همگانی با اعتبارات دولتی قطعاً پاسخگو و امکان پذیر نیست که امیدواریم در استان هم همه ظرفیت‌ها به کار بیایند.

او با اعلام اینکه مجموعه ظرفیت شهرداری‌ها، رسالتشان توسعه ورزش همگانی است، بیان داشت: از زمانی که تیمداری از مجموعه شهرداری‌ها حذف شد، انتظار این بود به ورزش همگانی قوی‌تر پرداخته شود؛ اما آن چیزی که در حال حاضر وجود دارد، خیلی رضایت بخش نیست و امیدواریم شهرداری‌ها چه در خود شهر کرمان چه در شهرستان‌های استان و در سطح کشور بتوانند جدی‌تر به این مسئله ورود کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش گفت: بحث انتخابات که می‌شود، چه مجامع انتخاباتی، چه مجامع سالیانه، باید این دقت نظر را داشته باشیم که اگر ما، انتخابات را منوط به تایید حراست کردیم به این دلیل است، حساسیت حوزه ورزش و رسالت حوزه ورزش برای افرادی که در هر جمعی الگو، مسئول و پیش گام می‌شوند، به قدری تأثیرگذاری آن‌ها زیاد است که ما نیاز داریم این افراد هم به لحاظ مالی و هم به لحاظ اخلاقی این تاییدیه را داشته باشند و این‌ها خط‌های قرمزی است که باید در چارچوب قانونی رعایت شود و کسانی که مسئولیت می‌گیرند باید این دقت را داشته باشند که خودشان بتوانند ظرفیت‌سازی و الگو سازی کنند.

پاریزی بیان داشت: برای ورزش کشور زیبنده نیست، شخصی که با هزینه‌های دولت و با هزینه‌هایی که بعضاً از جیب مردم است، به این حوزه ورود پیدا می‌کند، سپس به جایگاه و سکو می‌رسد و قهرمان می‌شود و در حقیقت به لحاظ مال و شهرت به جایگاه مناسبی می‌رسد، آنگاه این فرد صحبتی را مطرح می‌کند که در خور شأن جامعه ورزش نیست.

پاریزی، استان کرمان را بخش مهمی از پازل ورزش قهرمانی کشور دانست و افزود: به هیچ عنوان در استان کرمان، چه در مجموعه باشگاه‌های صنعتی که دارند فعالیت حرفه‌ای می‌کنند و چه غیر از آن، اجازه نخواهیم داد، تحرکی صورت بگیرد که بخواهد اعتبار جامعه ورزش را در استان خودمان تنزل دهد و پای این مسئله ایستاده ایم.  

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان تصریح کرد: به مدیرعامل باشگاه‌ها و رؤسای هیئت‌های ورزشی هم این تذکر را داده ایم که در کنار تلاش و زحمت‌هایی که می‌کشند به این مسئله دقت کافی داشته باشند که واقعاً نه مجموعه نظام، نه مجموعه وزارت ورزش نمی‌تواند بابت خودخواهی بعضی از افراد، هزینه‌های اضافی بپردازند؛ اگرچه ظرفیت عظیمی از افراد توانمند و اخلاق‌مدار در ورزش کشور فعالیت می‌کنند، چه در حوزه‌های مدیریتی، چه در بخش‌های قهرمانی و چه در بحث توسعه ورزش همگانی که ممنون آنهاهستیم و امیدواریم این تلاش‌ها با همین صداقت و نجابت بتواند قوی‌تر ادامه پیدا کند و کمک کند تا ورزش کشور بتواند نشاط عمومی را در جامعه ساری و جاری کند.

پاریزی، اولویت کار ورزش را اخلاق‌مداری، انسان سازی و تربیت دانست و با تأکید بر اینکه باید قوانین و مقررات را به کسانی که در حوزه ورزش، هنر آموز ما هستند، یاد دهیم، بیان داشت: اگر اخلاق در حوزه ورزش از بین برود، چیزی برایش باقی نخواهد ماند.
او گفت: ما در بین مردم پایگاه اجتماعی داریم و این پایگاه اجتماعی متناسب با مسئولیتی که بر دوش ما است، باید کار خودش را به خوبی انجام دهد.

پاریزی افزود: هر کدام از ما باید از خودمان بازخورد بگیریم، برای کشوری که در آن زندگی می‌کنیم چه کاری انجام دهیم، آیا تلاش کردیم، آیا کاری را متناسب با ظرفیت خودمان انجام داده ایم و همیشه نباید انتظار داشته باشید که معجزه صورت بگیرد؛ چرا که معجزه هر کسی از درون خودش متناسب با توانش است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.