اختصاص اعتبار برای ساخت پایگاه اورژانس در چرام

رئیس سازمان اورژانس کشور از اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ساخت پایگاه اورژانس چرام خبر داد.

دکتر جعفر میعادفر در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در بازدید‌های فشرده‌ای که از پایگاه‌های دور و نزدیک داشتیم، چالش‌ها و مشکلات موجود را بررسی کردیم و سعی خواهیم کرد با همکاری دانشگاه بسیاری از مشکلات را حل و آن‌ها را مرتفع سازیم.

او از مساعدت سازمان اورژانس کشور جهت ساخت ساختمان ستادی جدید اورژانس استان خبر داد و افزود: جهت ساخت پایگاه اورژانس چرام مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان به دانشگاه اختصاص خواهد یافت که دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز این مبلغ را به همین منظور هزینه خواهد کرد.

دکتر میعادفر ادامه داد: مجوز خرید ۵ دستگاه خودرواز سازمان اموال تملیکی کشور برای دانشگاه علوم پزشکی پزشکی استان دریافت شده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور اضافه کرد: همچنین در راستای خدمت به مردم شریف استان کهگیلویه و بویراحمد یک دستگاه آمبولانس فرماندهی به مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی واگذار و در بازسازی آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ این استان و بازسازی سیتسم‌های ارتباطات بی سیمی اورژانس مساعدت‌های لازم صورت خواهد گرفت.

دکتر محمد غلام نژاد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: امروزه ماهیت اورژانس از حالت سنتی بیمارستانی خارج شده و رفتار و رویکرد آن بروز و عملیاتی شده است.

او افزود: هم اکنون زبده ترین، توانمند‌ترین و عملیاتی‌ترین نیرو‌ها در حوزه اورژانس است.

دکتر غلام نژاد سرمایه گزاری در اورژانس را سرمایه گزاری در سلامت مردم دانست و ادامه داد: آموزش، توانمندسازی و چابک سازی نیرو همواره در حوزه اورژانس از اهمیت بالایی برخوردار بوده و کمک بزرگی به بیماران خواهد بود.

او می‌گوید: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان و داشتن مناطق صعب العبور، سخت گذر و کوهستانی و ناوگان مختل ما نیازمند توجه و مساعدت بیشتری از سمت سازمان اورژانس کشور است.

این مقام مسئول با بیان اینکه سلامت حق مردم است، اضافه کرد: در بسیاری از مناطق استان اگر پایگاه‌های اورژانس ما تقویت و هدفمند‌تر شوند در بسیاری از موارد نیاز به ارجاع بیمار به بیمارستان و یا ساخت خود بیمارستان کاهش می‌یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.