مخلان نظم و امنیت عمومی در تربت جام دستگیر شدند

دادستان عمومی و انقلاب تربت جام گفت: مخلان نظم و امنیت عمومی در این شهرستان با اقدام قاطع نهاد‌های انتظامی، امنیتی دستگیر شدند.

حسن وزیری دادستان عمومی و انقلاب تربت جام گفت: مخلان نظم و امنیت عمومی در این شهرستان با اقدام سریع، قاطع نهاد‌های انتظامی، امنیتی و... شناسایی و دستگیر شدند.

او افزود: با رصد کامل فضای مجازی شهر مطلع شدیم عده‌ای فریب خورده برای بر هم زدن نظم و امنیت شهرستان و تخریب اموال مردم در پی تحریک کسبه شریف بازار بودند.

 دادستان عمومی و انقلاب تربت جام ادامه داد: با رصد فضای مجازی شهر مطلع شدیم عده‌ای انگشت شمار با توهّم عدم نظارت که اقدام به تحریک مردم و برهم زدن نظم عمومی با این ادعا که کسبه و بازاریان عزیز در دستگیری متهمین نقش داشتند، بودند.

وزیری بیان کرد: هرچند اصل اخبار در این خصوص کذب بوده و صرفاً برای تسویه حساب شخصی و رقابت فاسد تجاری بوده، چرا که در همان دقایق اولیه با حضور سریع و میدانی مامورین، تمامی متهمین دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

او تصریح کرد: چنانچه فردی در این راستا همکاری با نهاد‌های انتظامی امنیتی داشته باشد به وظیفه اجتماعی خود عمل نموده و مسئولیت پذیری وی قابل تقدیر و تحسین است.

دادستان عمومی و انقلاب تربت جام تأکید کرد: اما در مقابل چنانچه اثبات شود فردی از وقوع جرمی مطلع شده، اما ادله آن را مخفی نماید این عدم همکاری مشمول ماده ۵۵۴ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات شده و مجازات یک تا سه سال حبس تعزیری در انتظارش خواهد بود.

وزیری اظهار کرد: تاخیر مدعی العموم در این خصوص صرفاً برای شناسایی تمام افرادی بود که در فضای مجازی به تحریک مردم علیه کسبه شریف شهر اقدام نمودند و هیچگونه مماشاتی با عده قلیل و انگشت شمار نبوده و نخواهد بود.

او افزود: در همین راستا یک نفر متهم با هویت خانم " م. ص" دستگیر و برخورد قاطع با وی صورت پذیرفت و اطلاعات بعدی متعاقباً اعلام می‌شود.

دادستان تربت جام گفت: چنانچه اقدام خرابکارانه علیه این کسبه توسط فریب خوردگان محقق شود، قطعًا نقش وی در تحریک مردم به عنوان معاون جرم وفق ماده ۱۲۶ قانون مجازات اسلامی مصوب ۹۲ در نظر گرفته می‌شود.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.