برپایی نمایشگاه بین‌المللی کاریکاتور جام‌جهانی در اصفهان

مدیر هنرهای تجسمی حوزه هنری اصفهان گفت: نمایشگاه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور جام جهانی در عمارت تاریخی سعدی حوزه هنری اصفهان تا بیستم آذرماه امسال، پذیرای علاقه‌مندان و عموم مردم است.

مجتبی مجلسی گفت: نمایشگاه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور جام جهانی از روز گذشته یکم آذرماه در عمارت تاریخی سعدی حوزه هنری اصفهان افتتاح شدکه در این نمایشگاه آثاری از کارتونیست‌های سراسر جهان به نمایش گذاشته شده است و آثار، بازتاب زوایای مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی که ذهن مردم دنیا را به خود مشغول می‌کند را به تصویر کشیده است.

او خاطرنشان کرد: در این فضای نمایشگاهی آثار هنری جذابی عرضه شده که از زوایای مختلفی به جام جهانی فوتبال به‌عنوان یک رقابت بزرگ و تأثیرگذار بین‌المللی نگاه شده است.

مدیر واحد هنر‌های تجسمی حوزه هنری استان اصفهان افزود: نمایشگاه اصلی کاریکاتور و کارتون جام جهانی در تهران برپا شده و این نمایشگاه استانی با درون‌مایه کاریکاتور و کارتون در قالب طنز، پرتره بازیکنان و همچنین افراد مؤثر در جام‌های جهانی برپا شده است.

او تعداد آثار به نمایش در آمده در این مجموعه نمایشگاهی را ۶۳ اثر اعلام کرد و گفت: هر کدام از این آثار، مربوط به یک نفر از یک کشور است، همچنین تعداد محدودی از آثار متعلق به کارتونیست‌های ایرانی است که تولیداتی در رابطه با فوتبال و جام جهانی داشته‌اند.

مجلسی با بیان اینکه منتخبی از آثار کارتون و کاریکاتور در اصفهان به نمایش گذاشته شده است، ادامه داد: این نمایشگاه با هدف آموزش هنرمندان که وظیفه اصلی حوزه هنری و واحد تجسمی حوزه است برپا شده است.

او تاکید کرد: مشق بصری علاقه‌مندان و مخاطبان در این رابطه اهمیت زیادی دارد هر چند می‌توان این آثار را در فضای مجازی نیز به نمایش گذاشت، اما دیدن کار‌ها در ابعاد واقعی، بزرگ، از نزدیک و در کنار یکدیگر لطف دیگری دارد که با دیدار حضوری میسر می‌شود.

مدیر واحد هنر‌های تجسمی حوزه هنری استان اصفهان اظهار کرد: هنرمندان استقبال خوبی از این رویداد‌ها دارند و ما نیز تلاش می‌کنیم برگزاری چنین رویداد‌هایی را در اصفهان دنبال کنیم.

نمایشگاه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور جام جهانی از یکم آذرماه در عمارت تاریخی سعدی حوزه هنری اصفهان آغاز شده است و تا بیستم آذرماه امسال، پذیرای علاقه‌مندان و عموم مردم است. عمارت تاریخی سعدی در خیابان استانداری و گذر سعدی این خیابان واقع شده است.

منبع:ایمنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.