دیدار امام جمعه تبریز با مدیران و کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: کتابخانه‌ها مرکزی مهم برای گسترش و ارتقاء علم و دانش است و می‌تواند آگاهی‌های جامعه را رشد دهد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل‌هاشم دردیدار با مدیران و کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان با تاکید بر نقش مهم کتابخوانی در سعادت جوامع بشری، گفت: گسترش و تعمیم فرهنگ کتابخوانی ضرورت اجتماعی است.

او  افزود: کتابخانه‌های عمومی پایگاه‌های اجتماعی برای رجوع اقشار مختلف جامعه هستند و در این زمینه تشکیل گروه‌های مطالعاتی برای نقد و بررسی سیر مطالعاتی دوره‌های تاریخی و سیاسی ایران و جهان ضروری است.

او با اشاره به اینکه کتابخانه‌ها باید مرکزی برای یادگیری، رشد مهارت‌ها و ارتقا تعاملات فکری و عملی برای تولید علم باشد، افزود: کتابخوانی جذاب باید هدایت کننده اوقات فراغت و توسعه دهنده فرهنگ مطالعه و افزایش کتابخوانی بویژه در میان جوانان؛ نوجوانان و کودکان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم عزم جدی این نهاد برای کمک به بالندگی فکری جامعه را خواستار شد و افزود: سعی کنید ارتقا دهنده آگاهی عمومی باشید و دسترسی آسان و عادلانه برای همه جامعه فراهم کنید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه کتاب به فرد یا گروه خاصی تعلق ندارد و عموم مردم باید کتابخوانی و حضور در کتابخانه را نیاز پایان ناپذیر خود بدانند، ادامه داد: در این میان همه سازمان‌ها و برنامه ریزان فرهنگی وظیفه دارند برای ایجاد میل و انگیزه به کتاب خوانی و تسهیل شرایط دسترسی به کتاب به ویژه کتاب خوب در جامعه گام بردارند.

امام جمعه تبریز توجه ویژه رهبر انقلاب به موضوع کتاب و کتابخوانی را مورد اشاره قرار داد و افزود: با وجود پیشرفت‌های دیجیتالی و گسترش روزافزون شبکه‌ها و فضا‌های مجازی هیچ چیز جای کتاب و انس با کتاب را نمی‌گیرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی هم در این دیدار با ارائه گزارشی از اقدامات انجام گرفته برای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی تعداد کتابخانه‌های استان را ۱۱۵ باب اعلام کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰۴ هزار نفر عضو فعال از کتابخانه‌های استان استفاده می‌کنند.

بابایی افزود: در طرح نذر کتاب به عنوان نشر خوبی‌ها مردم استان بیش از ۲۱ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های استان اهدا کرده اند.

برچسب ها: کتابخوانی ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.