درخواست سناتور‌های آمریکایی برای افزایش کمک نظامی به اوکراین

سناتور‌های آمریکایی با تشکیل گروه دوحزبی از دولت بایدن خواستند کی یف را به پهپاد‌های پیشرفته مسلح کند.

وال استریت ژورنال امروز سه شنبه گزارش داد که یک گروه دو حزبی متشکل از ۱۶ سناتور دموکرات و جمهوری خواه آمریکا از دولت بایدن خواسته اند تا پهپاد‌های مسلح MQ-۱C Grey Eagle را به اوکراین بفرستد.

قانونگذاران در نامه‌ای به لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا گفتند که این محموله تسلیحاتی برای کمک به کی یف در مقابله با پهپاد‌های ایرانی که ادعا می‌شود ارتش روسیه از آن‌ها استفاده می‌کند و همچنین برای حمله به نیروی دریایی روسیه در دریای سیاه استفاده می‌کند.

در اوایل ماه نوامبر، وزارت دفاع آمریکا درخواست کی یف برای ارسال پهپاد‌های گری ایگل را به دلیل ترس از سرقت فناوری پیشرفته تسلیحات در طول درگیری رد کرد. در ماه سپتامبر، گروه دیگری متشکل از ۱۷ قانونگذار از سنای آمریکا نیز از دولت بایدن خواستند تا این پهپاد‌ها را در اختیار اوکراین قرار دهد.

این در حالی است که نتایج نظرسنجی جدید موسسه کوئینسی «مؤسسه هنر کشورداری مسئولانه» نشان می‌دهد تقریبا نیمی از آمریکایی‌ها یعنی ۴۷ درصد از آن‌ها با ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین در صورتی که کشورشان در تلاش‌های دیپلماتیک برای حل بحران شرکت نکند، مخالف هستند.

در همین حال، وزارت خزانه داری آمریکا امروز سه شنبه اعلام کرد که واشنگتن در هفته‌های آینده ۴.۵ میلیون دلار به اوکراین پرداخت خواهد کرد.

جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا در این بیانیه گفت: «امروز، ایالات متحده به تعهد تزلزل ناپذیر خود در قبال اوکراین با بسیج ۴.۵ میلیارد دلار کمک مالی اضافی برای حمایت مستقیم از کی یف ادامه داد.»

این بودجه در هفته‌های آینده پرداخت می‌شود و به دولت اوکراین کمک می‌کند تا اقتصادی خود را تثبیت کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار