موساد پشت پرده اتهام زنی ام‌آی ۵ انگلیس علیه ایران

یک رسانه عبری مدعی شد سازمان موساد رژیم صهیونیستی پشت پرده اتهام زنی ام‌آی ۵ انگلیس علیه ایران است.

کانال ۱۱ رژیم صهیونیستی دیروز دوشنبه در گزارشی مدعی شد که موساد به سرویس اطلاعات داخلی انگلیس، ام آی ۵- در مورد تهدیدات تروریستی ایران علیه شهروندان انگلیسی به ویژه خبرنگاران، در هفته‌های اخیر، اطلاع رسانی کرده است.

«کن مک‌کالوم» رئیس سرویس اطلاعات داخلی انگلیس، ام آی ۵ - چهارشنبه گذشته با تاکید بر اهمیت حفاظت از اطلاعات محرمانه در انگلیس اتهاماتی را علیه ایران، چین و روسیه مطرح کرد و مدعی شد ایران به طور مستقیم از طریق سرویس‌های اطلاعاتی خود سعی در ایجاد تهدید علیه انگلیس دارد.

او پس از سخنرانی در مقر سازمان جاسوسی ام آی ۵ انگلیس در لندن بدون اشاره به برنامه‌های جاسوسی لندن در دیگر کشور‌ها و با مطرح کردن ادعا‌هایی علیه ایران به بلومبرگ گفت: «اقدامات ایران شامل ربودن یا حتی کشتن انگلیسی‌ها یا افراد مستقر در انگلیس که با ایران مخالف هستند، می‌شود. از ژانویه تاکنون حداقل ۱۰ تهدید بالقوه از این دست وجود داشته است.»

یاد آور می‌شود فرانسه و انگلیس پس از اینکه ایران اعلام کرد جاسوسان فرانسه در جریان اعتراضات ضد دولتی دستگیر شده اند، ایران را به تهدید اتباع خود متهم کردند. تهران اعلام کرده است غرب در دامن زدن به ناآرامی‌ها در ایران دخیل است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار