طرح نهال‌کاری در ۱۱۰ هکتار از زمین‌های کویر میقان اراک اجرا شد

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: طرح نهال‌کاری و مراقبت و آبیاری در ۱۱۰ هکتار از زمین‌های جنوب کویر میقان اراک با همکاری شرکت املاح معدنی ایران اجرا شد.

سینا دودانی معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: تاغ و قره داغ از جمله گونه‌های کشت شده در این زمین‌ها است و کشت این نهال ها با هدف کنترل فرسایش بادی و تثبیت شن‌های روان در کویر میقان اراک انجام شده‌ است.

وی اعتبار هزینه شده در این طرح را پنج میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: کاشت نهال در اراضی جنوبی کویر میقان این شهرستان بر اساس مطالعات و به روز رسانی مناطق تحت تاثیر کانون بحرانی فرسایش بادی کشور که در سال ۹۸ توسط سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور تهیه و ابلاغ شد، انجام شده‌ است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: با توجه به همجواری این طرح با قطب صنعتی و فرودگاه اراک، اجرای این طرح نقش مهمی در کنترل شن های روان و جلوگیری از تولید گرد و غبار در منطقه دارد.

دودانی افزود: اجرای طرح نهال‌کاری در زمین‌های جنوبی کویر میقان اراک از جمله طرح‌های با اهمیت در تثبیت خاک، توسعه پوشش گیاهی و کاهش گرد و غبار است که در راستای مصوبه کارگروه احیای تالاب میقان این شهرستان اجرا شده‌ است.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.