کاهش حوادث کار منجر به فوت در خراسان رضوی

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: امسال حوادث کار منجر به فوت در این استان ۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

محمد امین بابایی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی روز دوشنبه در سومین همایش مسئولان حفاظت فنی دارای صلاحیت با محور ایمنی کار در ارتفاع گفت: میزان حوادث کار منجر به فوت در خراسان رضوی در هفت ماهه نخست امسال ۲۵ مورد بوده است که با آموزش و اقدامات در حال انجام شاهد کاهش مرگ و میر‌های ناشی از حوادث کار هستیم.

او با بیان اینکه امسال کل حوادث ناشی از کار در این استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هفت درصد کاهش داشته است، بیان کرد: در هفت ماه ابتدای امسال ۳۴۲ حادثه ناشی از کار در خراسان رضوی رخ داده است، در حالیکه این میزان در مدت مشابه پارسال ۳۶۹ مورد بوده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: از مجموع تعداد حوادث ناشی از کار در این مدت ۱۴۶ مورد مربوط به بخش ساختمان بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد کاهش یافته است.

بابایی بیان کرد: در این مدت کل بازرسی‌های انجام گرفته از محیط‌های کارگری خراسان رضوی ۱۴ هزار و ۲۶۳ مورد بوده است.

او سهم اشتغال در بخش‌های مختلف اقتصادی استان را شامل ۴۶.۳ درصد در بخش خدمات، ۱۹.۸ درصد در بخش کشاورزی، ۳۳.۹ درصد در بخش‌های صنعت و معدن و ۱۰.۹ درصد در بخش ساختمان ذکر کرد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی یکی از مباحث بسیار مهم در دهه اخیر را بخش سرمایه انسانی دانست و تاکید کرد: نیروی کار باعث افزایش تولید ورشد اقتصادی کشور‌ها می‌شود، در این راستا یکی از مهمترین اقداماتی که باید کارفرمایان در محیط کار انجام دهند، تامین ایمنی کارگاه است به نحوی که در آن صدمه و جراحت و بیماری‌های شغلی، خسارت بر اموال و تجهیزات کار و مرگ‌های ناشی از حوادث به حداقل برسد.

بابایی در خصوص آموزش و تربیت مسئولان حفاظت فنی و ایمنی کارگاه‌ها و صنایع اظهار کرد: تشکلات صنفی به عنوان شرکای اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌توانند با برگزاری آموزش‌های منظم و یکپارچه حین خدمت، بستر لازم جهت تربیت نیروی متخصص و نظام‌مند را فراهم کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار