لوله بخاری سرد یعنی مرگ خاموش در یک قدمی شماست

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی آتش نشانی شهرداری کرج گفت: سرد بودن لوله بخاری نشان دهنده عدم خروج گازمونوکسید کربن است.

محمد یساولی با بیان این که باتوجه به رسیدن فصل پاییز و زمستان به طبع شهروندان از وسایل گازسوز استفاده می کنند و عدم رعایت نکات ایمنی باعث بروز حوادث دلخراش و مسمومیت خواهد شد، گفت: اگر از بخاری یا وسایل گازسوز استفاده می کنید حتما از داغ بودن لوله آن اطمینان پیدا کنید زیرا سرد بودن لوله، نشان دهنده عدم خروج مناسب گاز مونوکسید کربن است.

او می گوید: شهروندان حتما از وسایل گازسوز ترموکوبل دار استفاده کنند زیرا اگر شعله بخاری خاموش شود، جریان گاز را قطع می کند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی آتش نشانی شهرداری کرج گفت: توصیه می شود شهروندان از سه راهی برای به کارگیری چند وسیله گازسوز استفاده نکنند و لوله های بخاری را داخل سطل آب قرار ندهند زیرا گاز در آب حل نمی شود.

او می گوید: در حمام از وسایل گازسوز استفاده نشود زیرا خطرات گازگرفتگی را درپی خواهد داشت.

یساوی گفت: اگر علائمی مانند سردرد، سرگیجه، خواب آلودگی و احساس تلخی در انتهای گلو در شهروندان ایجاد شد، می تواند نشان از مسمومیت باشد بنابراین از عدم نشتی گاز مطمئن شوید و فورا را رو به بیمارستان منتقل کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.