اقدامات ایران در واکنش به قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص اقدامات کشورمان در واکنش به قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی توضیحاتی را بیان کرد.

ناصر کنعانی در خصوص اقدامات کشورمان در واکنش به قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی اظهار داشت: ارائه قطعنامه به نشست اخیر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اقدامی بود که با اهداف سیاسی و به منظور افزایش فشار به جمهوری اسلامی ایران در دستور کار آمریکا و سه کشور اروپایی قرار گرفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: صدور این قطعنامه در حالی صورت گرفت که ایران شفاف‌ترین برنامه صلح آمیز هسته‌ای در مقایسه با میزان تأسیسات تحت نظارت آژانس در جهان و بیشترین بازرسی‌ها و راستی آزمایی را داشته است.

کنعانی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران پیشتر در خصوص پیامد‌های این اقدام غیرمنطقی و مخرب به طرف‌های غربی هشدار داده بود، بیان نمود: متأسفانه استفاده ابزاری از سازمان‌های بین المللی علیه ملت‌های مستقل به هنجار سیاست خارجی غربی‌ها تبدیل شده است.

 سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچگاه تسلیم فشار نمی‌شود تصریح کرد ایران برنامه صلح آمیز هسته‌ای خود را متناسب با نیاز‌های کشور و در انطباق با حقوق و تعهدات خود ذیل معاهدات بین المللی که طرف آن‌ها می‌باشد، ادامه خواهد داد.

وی افزود: در پاسخ به اقدام اخیر سه کشور اروپایی و آمریکا در تصویب قطعنامه علیه ایران، در نخستین گام، چند اقدام در دستور کار سازمان انرژی اتمی ایران قرار گرفت و اجرای آن‌ها امروز با حضور بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی در مجتمع‌های غنی سازی شهید احمدی روشن (نطنز) و دکتر علیمحمدی (فردو) انجام شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همچنان آماده است در چارچوب حقوق مسلم خود، هر زمان که طرف‌های غربی به تعهدات خود بازگشته، به آن پایبند بمانند و دست از اقدامات سیاسی بردارند، به اقدامات آن‌ها واکنش مناسب نشان دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکایی ها جنایتکار از سال 1332 شروع و آغاز شده است ولی متاسفانه دولتمردان و مسئولین و نمایندگان درس عبرت نگرفتند چرا؟
جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی کشورهای اروپایی جنایتکار از سال 1332 شروع و آغاز شده است ولی متاسفانه دولتمردان و مسئولین و نمایندگان درس عبرت نگرفتند چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
آمریکا جنایتکار و با کمک مالی عربستان سعودی جنایتکار در جنگی تمام عیار با همه‌ی توان خود وارد میدان شده است.
اروپا جنایتکار و با کمک مالی عربستان سعودی جنایتکار در جنگی تمام عیار با همه‌ی توان خود وارد میدان شده است.
اسرائیل جنایتکار و با کمک مالی عربستان سعودی جنایتکار در جنگی تمام عیار با همه‌ی توان خود وارد میدان شده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
آمریکا، اروپا، ناتو، اسرائیل و با کمک مالی عربستان سعودی و امارات از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در اقلیم کردستان شمال عراق و سایر شهرهای عراق همه جانبه حمایت می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
ترامپ 100 درصد و با کمک مالی آل سعود، بن سلمان سردار سلیمانی در فرودگاه بین المللی بغداد ترور کرده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
مشکل اصلی ایران این است که متاسفانه در داخل کشور از جنایت های آمریکا، اروپا، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل و مزدورانشان حمایت می کنند.
حوادث مهاباد به آنتونی بلینکن بی ادب، وزیر امور خارجه آمریکا جنایتکار هیچ ربطی ندارد.
آنتونی بلینکن بی ادب، وزیر امور خارجه آمریکا جنایتکار حق دخالت و مداخله در امور داخلی ایران را ندارد.
اغتشاشگران مورد مورد عربستان سعودی در ایران از آمریکا و اسرائیل دستور می‌گیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
کسانی که در ایران ناآرامی ایجاد می‌کنند از آمریکا و اسرائیل دستور می‌گیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
حالا خوبه انقدر بهتون کم محلی میکنن و ول کن برجام نیستین شما که با برجام مخالف بودید حالا چرا مثل امامزاده بهش چسبیدید ؟؟؟ اون دلواپسا که قدیم هی میگفتن برجامو ول کنیین کجان ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
سوال اینجاست پس چرا گروه ۷ شامل کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلیس و آمریکا تاکنون در مورد تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی رژیم کودک کش صهیونیستی، عربستان سعودی و مزدورانشان هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
بهترین پاسخ ایران فقط لغو برجام و مذاکرات وین می باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
رافائل گروسی بی ادب دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خیانتکار دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکا، کشوورهای اروپایی و مزدورانشان سرپوش بگذارد
Iran (Islamic Republic of)
افشین
۱۰:۲۴ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
فقط با مقاومت میتوان حق ملت ایران را گرفت. درود بر دولت رئیسی
Iran (Islamic Republic of)
reza
۰۹:۰۷ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
بهترین پاسخ خروج ایران از ان پی تی می باشد
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۹:۰۳ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
چرا اجازه بازدید میدید مقابل همه بد عهدیشون وایستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
این سخنگوی محترم قبل از صدور قطع نامه چنان می گفت اگر این قطع نامه تصویب شود با اقدام قاطع و موثر ما روبرو خواهید شد که ما فکر کردیم چنان و چنان خواهند کرد پس چی شد باز هم که منفعل عمل کردی چرا با قدرت عمل نمی کنید یعنی چه که چند اقدام را در دستور کار آژانس قرار دادید آنهم با حضور بازرسان بین المللی آژانس این هم شد اقدام قاطع و موثر خواهشا یه کم جسارت داشته باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
هیچ کاری نمی تونید انجام بدین
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۸:۴۵ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
حرف همان است که یک مردی چهل سال پیش گفت
آمریکا هیچ غلتی نمی تواند بکند
ما خودمان باید مشکلاتمان را با اتکا به همین جوانان حل کنیم
ایران قوی ترس در دلشان انداخته
به امید ظهور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
اگر اقدامات غرب همراه باشد با عکس العمل خوب ایران به اشتباه بسیار بزرگ خود پی خواهند برد
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۷:۳۸ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
حد نهایی پیشرفت هسته ای با قدرت باید کسب شود تا بساط تهمت آژانس بین‌المللی جاسوسی اتمی و کید و حیله گری هاش علیه ایران جمع شود. به عبارت دیگر به عنوان یک ایرانی وطن پرست دوست نداریم اجنبی ها چپ و راست وارد ایران شوند و به راحتی مشغول جاسوسی و خرابکاری شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۲ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
#گسترش _برنامه های_ اتمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
عفو بین‌الملل:
آمریکا از اعطای مصونیت قضایی به بن سلمان شرم کند
سازمان حقوق بشریِ عفو بین‌الملل تأکید کرد که اعطای مصونیت آمریکا به ولی‌عهد سعودی که در پرونده قتل فجیع روزنامه‌نگار منتقد ریاض در کنسولگری عربستان در پایتخت ترکیه دست داشته، مایه شرم و ننگ است.

چند روز پیش این خبر منتشر شد که وزارت دادگستری آمریکا، طی یک رأی مشورتیِ حقوقی به این نتیجه رسیده است که «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی در اتهامات قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار عربستانیِ منتقد ریاض، مصونیت دارد؛ خاشقجی که به گفته منابع امنیتی ترکیه و غرب به دستور ولی‌عهد سودایی سعودی در سفارت‌خانه عربستان در پایتخت ترکیه سلاخی شد و جنازه او نیز هیچ‌گاه پیدا نشد. حالا خبر می‌رسد که سازمان عفو بین‌الملل بعد از ظهر شنبه (28 آبان؛ 19 نوامبر) به شدت از عملکرد دولت آمریکا در عدم تعقیب محمد بن سلمان در پرونده جمال خاشقجی انتقاد کرد.
عفو بین‌الملل همچنین از تعیین بن سلمان به عنوان رئیس‌شورای وزیران رژیم سعودی که به دستور پادشاه این کشور صورت گرفت، انتقاد کرد و گفت این مسئله مایه نگرانی فعالان حقوق بشری شده است. علت نگرانی فعالان حقوق بشری این است که انتصاب بن سلمان به عنوان رئیس‌شورای وزیران باعث خواهد شد که در دادگاههای خارجی نیز مصونیت داشته باشد.
«اگنس کالامار» دبیرکل سازمان عفو بین‌الملل هم در این زمینه گفت: «دولت آمریکا باید احساس شرم کند. این چیزی بیش از یک خیانت نیست که مایه نفرت است.»
کالامار تأکید کرد: «ابتدا دولت دونالد ترامپ دست داشتن ولیعهد سعودی در قتل جمال خاشقچی را نادیده گرفت.
سپس عقب‌نشینی جو بایدن [در این زمینه]، همگی نشانگر توافقات مشکوکی است که در درازمدت بسته شده است.» آن‌طور که فارس نوشته، وی همچنین تصریح کرد، مسخره است که دولت سعودی در تلاش است با اعلام بن سلمان به عنوان رئیس‌شورای وزیران این کشور، مصونیت وی را تمدید کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۸ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
آغاز روند بررسی جنایات جنگی در افغانستان از سوی دیوان کیفری بین‌المللی
همزمان با آغاز روند بررسی جنایات جنگی در افغانستان توسط دادگاه کیفری بین‌المللی، دیده‌بان جهانی حقوق بشر در گزارشی تازه، خواستار بررسی حملات ارتش آمریکا در افغانستان در این دادگاه شده است.
دادگاه کیفری بین‌المللی مستقر در لاهه بر اساس گزارش‌ها بررسی جنایات جنگی انجام شده در افغانستان طی 20 سال اشغال این کشور را آغاز کرده است اقدامی که می‌تواند در نهایت به بررسی جنایت‌های آمریکا، انگلیس و سایر دولت‌های حاضر در جنگ افغانستان منجر شود. در همین راستا دیده‌بان حقوق بشر نیز با انتشار گزارشی خواستار بررسی جنایات جنگی آمریکا در افغانستان شده است.
به گزارش ایرنا دیده‌بان حقوق بشر در این گزارش که در روزهای اخیر منتشر شد، به یک عنوان مثال، به یک مورد از جنایات نیروهای آمریکایی در سپتامبر ۲۰۱۹ به روستایی در جنوب افغانستان اشاره کرده و گفته است: بعدا مشخص شد که در این حمله، والدین و پنج فرزند یک خانواده کشته شده‌اند و تنها یک نوزاد دوماهه زنده مانده که او هم زخمی شده است.بر اساس این گزارش، مقام‌های محلی در آن زمان این نوزاد را طبق قانون به زن و مردی از بستگانش تحویل دادند. پس از تسلط طالبان بر افغانستان که آمریکا هزاران تن از شهروندان افغانستان را به آمریکا منتقل کرد، این مرد و زن و کودکشان نیز به این کشور برده شدند. پس از آن، این خانواده ابلاغیه دادگاهی در آمریکا را به دست آورده که حضانت این کودک را که حالا یک دختر سه سال و نیمه است، به یک تفنگدار آمریکایی که در افغانستان کار کرده، سپرده است.دیده‌بان حقوق بشر نوشت بستگان این دختربچه می‌گویند که از یک سال پیش این کودک را ندیده‌اند و این کار را آدم‌ربایی می‌نامند.این نهاد اعلام کرد که در ۲۰ سال حضور نیروهای خارجی در افغانستان، دیده‌بان حقوق بشر حملاتی مشابه را بررسی کرده و دریافته که بسیاری این حملات بر اساس اطلاعات نادرست یا پیش‌فرض‌های غلط انجام شده‌اند.
دیده‌بان حقوق بشر در این گزارش می‌نویسد، در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ که حملات تهاجمی‌تر نیروهای آمریکایی افزایش یافت، غیرنظامیان بسیاری کشته شدند. بر اساس این گزارش، سازمان ملل متحد چند ماه پیش از کشته شدن خانواده این کودک، از افزایش قابل توجه تلفات غیرنظامیان در چنین حملاتی خبر داده بود.
دیده‌بان حقوق بشر تاکید کرد باید مدارک مربوط به تمام حملات شبانه در افغانستان مانند حمله‌ای که در آن خانواده این دختربچه کشته شدند، ارائه شود.
این نهاد حقوق بشر خاطرنشان کرد وزارت دفاع آمریکا به‌تازگی برای بررسی عملیات‌هایی که در آنها غیرنظامیان آسیب دیده‌اند طرحی را آغاز کرد، اما لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، گفت که «نمی خواهد در مورد گذشته تحقیق کند؛ چون این کاری اشتباه است»؛ اما دیده بان حقوق بشر می‌گوید بسیاری از شهروندان افغانستان که در این حملات آسیب دیده‌اند، حق دارند بدانند خانواده‌هایشان چرا کشته شده‌اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۶ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
در برابر مداخلات کشورهای غربی در فتنه اخیر بایدپاسخ پشیمان‌کننده از سوی مسئولان داده ‌شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۳ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
به نظر می‌رسد غنی‌‌سازی 93 درصد پاسخ منطقی به دریوزگی آژانس انرژی هسته‌ای نسبت به غربی‌ها باشد تا غربی‌ها دست از فتنه‌گری علیه نظام بردارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به خاطر حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
چه سلاح هسته ای داشته باشیم چه نداشته باشیم دشمنان کشورمان هرروز فتنه ای ازآستین بیرون خواهند اوردوستون پنجم هم با دستور دشمن آتش بیار معرکه خواهندشدچون مشکل دشمن صنعت هسته ای ما نیست بلکه موجودیت ایران قوی و ضداستکباراست اگر تمام صنعت هسته ای را تحویل دهیم بازدست بردارنیستندبااین حال نداشتن سلاح هسته ای مصداق آش نخورده ودهن سوخته برای ماست لذاداشتن سلاح هسته ای برای بازدارندگی لازم و ضروری است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۰ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
بنظرم قبل حرف زدن این بزرگوار بهتره بره چهار کلاس زبان انگلیسی پاس کنه
Iran (Islamic Republic of)
کمیل
۰۰:۱۳ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
چیزی تقریبا برابر با هیچ!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
سران بی ادب آمریکا جنایتکار با دستور حمله به افغانستان مرتکب جنایات جنگی شده اند ولی متاسفانه سازمان های بین المللی خیانتکار از سال 2001 تاکنون هیچ کاری، اقدامی، اعتراضی نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟
سران بی ادب آمریکا جنایتکار با دستور حمله به عراق و لیبی مرتکب جنایات جنگی شده اند ولی متاسفانه سازمان های بین المللی خیانتکار از سال 2003 تاکنون هیچ کاری، اقدامی، اعتراضی نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
چقدر بد که حق خودمون به خاطر یه سری دولت های بد عهد کنار میزاریم وپیشرفت میخواهیم کوره اش منوط به رفتار طرف غربی خاموش و روشن کنیم این حق ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
سران بی ادب عربستان سعودی جنایتکار با دستور حمله به یمن مرتکب جنایات جنگی شده اند ولی متاسفانه سازمان های بین المللی خیانتکار از سال 2015 تاکنون هیچ کاری، اقدامی، اعتراضی نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار از سال 2011 تاکنون داعش را وارد سوریه و عراق و منطقه خاورمیانه کرده است و هم از تروریست های داعش و سایر گروه های تروریستی در عراق، سوریه و منطقه خاورمیانه حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
اسرائیل جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار از سال 2011 تاکنون داعش را وارد سوریه و عراق و منطقه خاورمیانه کرده است و هم از تروریست های داعش و سایر گروه های تروریستی در عراق، سوریه و منطقه خاورمیانه حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
آمریکا و ۳ کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان به همراه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به خاطر در مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین به ایران اهانت و خیانت کردند و باید مجازات شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
دیگر در کشور هیچ کس حقوق ندارد در باره احیای برجام با حامیان اصلی تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی مذاکره و همکاری کند.
مذاکره دولت حسن روحانی با آمریکا، کشورهای اروپایی وغیره هم از همان ابتدا غلط و اشتباه بود و متاسفانه در کل دنیا یک فاجعه بزرگی ایجاد کرده است و همچنان نیز ادامه دارد.
حرف دل همه مردم ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
نتیجه مذاکره بی مورد و بی ارزش در این مدت 9 سال برای همه مشخص و روشن که آمریکا و ۳ کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان به همراه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در توافق هسته ای، برجام، مذاکرات وین و درحه به ایران اهانت و خیانت کرده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
در پاسخ به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خیانتکار
تسلیحات رژیم صهیونیستی تمامی منطقه را تهدید می‌کند ولی متاسفانه سران بی ادب آمریکا و ۳ کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان و مزدورانشان تاکنون هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
قطعنامه شورای حکام دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکا، کشوورهای اروپایی و مزدورانشان سرپوش بگذارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
در مقابل این تصویب قطعنامه ضدایرانی شورای حکام آژانس دولت و مسئولین نباید انفعال به خرج دهند.و اجازه ندهند هیچ بازدیدی از مراکز هسته ای ایران انجام شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
سوال اینجاست که چرا شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خیانتکار تاکنون در مورد استفاده سلاح شیمیایی ساخت آمریکا و کشورهای غربی توسط صدام و مزدورانشان در جنگ تحمیلی هشت سال علیه مردم ایران قطعنامه تصویب نکرده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
آمریکایی‌ها جنایتکار و هم اروپایی ها جنایتکار در رفتارشان نشان دادند به هیچ تعهدی پایبند نیستند و از سال 1394 تاکنون هم برای همه ثابت شده است.
آخرین اخبار