برگزاری ۲ جشنواره ملی و منطقه‌ای در رشت

آیین رونمایی از پوستر نخستین جشنواره فیلم کوتاه رشت و نخستین جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی گیلدخت امروز در رشت برگزار شد.

یاسر محجوب ، رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت گفت: نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه رشت با ۵ موضوع شهروند و زیبایی شهری، شهروند و مشکلات شهری، شهروند و قوانین شهرنشینی، شهروند و رعایت حقوق شهروندی و شهروند و آسیب‌های اجتماعی دی ماه برگزار می‌شود.

او افزود: نخستین جشنواره  تئاتر منطقه‌ای گیلدخت هم با شرکت ۷ استان گیلان، اردبیل، مازندران، قزوین، آذربایجان شرقی، البرز و تهران بهمن ماه امسال در رشت برگزار می‌شود.

مهدی آذرپندار، مدیرعامل انجمن سینمای جوان کشور هم در آیین رونمایی از پوستر این جشنواره‌های ملی و منطقه‌ای گفت: سینمای جوان کشور یک باشگاه کار آفرینی است، زیرا با ساخت هر فیلم کوتاه برای ۱۰ نفر شغل ایجاد می‌شود.

او افزود: گیلان و خراسان رضوی تنها استان‌هایی هستند که ۵ دفتر سینمای جوان دارند و سینماگران جوان گیلانی بسیار فعال و مستعدند.

برگزاری ۲ جشنواره ملی و منطقه‌ای در رشت

امیرحسین علوی، شهردار رشت هم در این مراسم گفت: هنر، زیباترین زبان بیان موضوعات و معضلات اجتماعی است و هنر سینما و تئاتر در این میانه، حرف اول را می‌زند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.