انتقاد گسترده غربی ها از رئیس فیفا:

بچه لوسی که جام جهانی را به سیاست آلوده کرد

انتقادهای صریح رئیس فیفا در جریان کنفرانس خبری روز گذشته از مدعیان حقوق‌بشر و مهاجران، با واکنش‌های انتقادی بسیاری در جهان مواجه شده است.

جیانی اینفانتینو روز شنبه انتقاد‌های غربی‌ها از نقض حقوق‌بشر و حقوق مهاجران در قطر را «دورویی» توصیف کرد و گفت: وقتی این انتقادات را از سوی اروپایی‌ها دیدم تعجب کردم. من از خودم مثال می‌زنم. وقتی بچه بودم با خانواده ام به سوئیس مهاجرت کردم. خیلی خوب فشار و ظلمی که به خانواده ام به عنوان مهاجر وارد می‌شد را حس کردم. این اتفاقات تلخ برای خانواده‌ام در قطر نبود بلکه در سوئیس در قلب اروپا رخ داد.

اینفانتینو همچنین به‌شدت از اروپایی‌ها انتقاد کرد و گفت: من اروپایی هستم و فکر می‌کنم به خاطر کاری که ما اروپایی‌ها در ۳۰۰۰ سال گذشته در سراسر جهان انجام داده‌ایم، باید برای ۳۰۰۰ سال آینده عذرخواهی کنیم.

در واکنش به این اظهارات، شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» نوشته گروه‌های حقوق‌بشری، کنفرانس خبری یک ساعته اینفانتینو در آستانه جام جهانی را «احمقانه» و «اهانت» به کارگران مهاجر خوانده‌اند.

لیسه کلاونسن، رئیس فدراسیون فوتبال نروژ هم گفته فیفا این فرصت را داشت تا جام جهانی را آلوده به سیاست نکند، اما اینفانتینو با سخنان خود، دقیقا همین کار را انجام داد.

مارک دریکفورد، وزیر اول ولز نیز که به قطر سفر کرده است، گفت اینفانتیو در یک چاه قرار گرفته و باید کندن آن را متوقف کند.

روزنامه انگلیس سان هم در انتقاد از اینفانتینو نوشته رئیس فیفا که نهاد تحت امرش غرق در فساد است، مانند بچه لوسی است که کشور‌های اروپایی را برای انتقاد از قطر به دوروریی متهم می‌کند.

شبکه اسکای نیوز هم گفته اینفانتینو چهار سال پیش و بدون توجه به نگرانی‌های فعالان حقوق‌بشر، چاپلوسی رئیس‌جمهور روسیه را می‌کرد و حالا هم با «اظهارات بی‌ربط» خود، اولین گل به خودی جام جهانی را زده است.

روزنامه انگلیس گاردین نیز لب به انتقاد از رئیس فیفا گشوده و نوشته اینفانتینو و فیفا با سرهم‌بندی آماده‌سازی قطر برای جام جهانی، فوتبال را با شکست مواجه کرده‌اند.

برچسب ها: فیفا ، اینفانتینو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
چقدر اینا وقیح و بی شرافت و حیوان صفت هستن!چه گستاخانه میگن ورزش را به سیاست آلوده نکنید!همین چندروز پیش میخواستن ایران را از جام جهانی حذف کنند!خدایا داریم در باغ وحش دنیا خفه میشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
غرب مثل عروس زشتی است که با بزک خود را زیبا جلوه میدهد ولی اگر آرایش غلیظ آنها پاک شود چهره کریه شان برای همه آشکار میشود.
آخرین اخبار