پیش بینی افزایش سطح زیر کشت گلخانه‌ها به ۵۰۰ هکتار

پیش بینی می‌شود طبق برنامه‌ریزی‌ها تا پنج سال آینده سطح زیر کشت گلخانه‌ها در چهارمحال و بختیاری به ۵۰۰ هکتار افزایش پیدا کند.

حسین برزگر رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در حالی که تا پایان سال ۱۴۰۰ سطح زیر کشت گلخانه‌های استان به کمتر از ۳۰ هکتار می‌رسید، اما با حمایت‌های دولت سیزدهم این میزان به حدود ۱۰۰ هکتار رسید.

وی افزود: افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی یکی از مهمترین سیاست‌های دولت سیزدهم به شمار می‌رود و در همین راستا کشت گلخانه‌ای بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته و به تازگی ستاد گلخانه‌ها به دستور استاندار تشکیل شده است.


بیشتر بخوانید


برزگر حمایت‌های دولت و استقبال کشاورزان را عامل مهمی در توسعه کشت گلخانه‌ای بیان کرد و ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا ظرف پنج سال آینده سطح زیر کشت گلخانه‌ها در استان به ۵۰۰ هکتار افزایش پیدا کند.

وی اضافه کرد: در کشت گلخانه‌ای به ازای هر هکتار ۱۰ تا ۱۵ نفر اشتغالزایی می‌شود و با همان میزان منابع آب تولید به ۱۰ برابر افزایش پیدا می‌کند.

برزگر اظهار داشت: به ازای مصرف هر مترمکعب آب، ۱.۶ کیلوگرم محصول در استان تولید می‌شود و در سند الگوی کشت هدفگذاری شده است تا در پنج سال آینده این میزان به ۲.۵ کیلوگرم افزایش پیدا کند.

وی، سند توسعه دیم‌زار‌ها را از دیگر سیاست‌های افزایش بهره‌وری آب در بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۳۰ هزار هکتار از دیم‌زار‌ها به کشت غلات، دانه‌های روغنی و علوفه اختصاص یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار