کودکان زیر ۵ سال از گروه‌های پرخطر در مقابل بیماری آنفلوآنزا

رئیس مرکز بهداشت زاهدان گفت: آنفلوآنزا یک عفونت ویروسی است که سیستم تنفسی فرد (بینی، گلو و ریه ها) را مورد تهاجم قرار می دهد.

رئیس مرکز بهداشت زاهدان با بیان اینکه آنفلوآنزا یک عفونت ویروسی است که سیستم تنفسی فرد (بینی، گلو و ریه ها) را مورد تهاجم قرار داده و در برخی موارد می‌تواند عوارض شدیدی به همراه داشته باشد گفت: امسال به دلایلی زودتر از سال‌های گذشته (اواسط مهرماه) با شیوع این بیماری در کشور و نیز استان مواجه شدیم.

سید محمود فاطمی؛ ادامه داد: کودکان خردسال زیر ۵ سال به ویژه نوزادان، بزرگسالان بالاتر از ۶۵ سال، ساکنان خانه‌های سالمندان و سایر مراکز مراقبت، زنان باردار و تا دو هفته پس از زایمان، افراد دارای نقص سیستم ایمنی، و بیماری‌های مزمن قلبی، ریوی، آسم و کبد و کلیه و افراد چاق دارای شاخص توده بدنی ۴۰یا بالاتر جز گروه‌های پرخطر در مقابل بیماری آنفلوآنزا محسوب میشوند.

وی ادامه داد: علائم این بیماری شامل تب بالای ۳۸ درجه، درد عضلانی، لرز و عرق، سرفه خشک و مداوم، گرفتگی بینی و گلو درد بوده که در اکثر موارد با استراحت و مصرف مایعات و مُسکن (با تجویز پزشک) بعد از ۵ تا ۱۰ روز درمان می‌شود.

به گفته فاطمی ارزیابی‌ها نشان می‌دهد دوره شیوع این بیماری در استان ما چندین ماه ادامه داشته باشد.

وی گفت: استفاده از ماسک، حفظ فاصله با افراد دارای علامت و رعایت نکات بهداشتی مانند شستن مداوم دست‌ها میتواند نقش موثری در محافظت از افراد در برابر بیماری ایفا نماید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار