طالبان:

فساد مالی در ادارات عایداتی وزارت مالیه به صفر رسیده است

رئیس عمومی عواید وزارت مالیه طالبان گفت تاکنون در این وزارت ۱۹۷ میلیارد افغانی عواید جمع‌آوری شده و فساد مالی به صفر رسیده است.

محمد معراج معراج، رئیس عمومی عواید وزارت مالیه طالبان گفت از آغاز روی کار آمدن امارت اسلامی تاکنون، این وزارت ۱۹۷ میلیارد افغانی عواید جمع‌آوری کرده است.

رئیس عمومی عواید وزارت مالیه طالبان همچنین تأکید کرد فساد مالی در ادارات عایداتی وزارت مالیه به صفر رسیده است. 

محمد معراج معراج گفت عواید وزارت مالیه بیشتر از مصارف حکومت است، از همین‌رو پروژه‌های انکشافی را آغاز کرده‌اند.

 معراج با اشاره به بحران اقتصادی در افغانستان گفت: جامعه جهانی عامل گسترش این بحران است، اما وزارت مالیه اراده دارد تا مشکلات اقتصادی موجود در کشور را حل کند.

رئیس عمومی عواید وزارت مالیه افزود ارقام در پیوند به موجودیت فقر در افغانستان به آن پیمانه نیست که سازمان‌های بین‌المللی هشدار می‌دهند.

معراج گفت ما به کسی دست گدایی دراز نمی‌کنیم. ما افغانستان را با دست‌های خود می‌سازیم. با دست مردم می‌سازیم. کشورهای خارجی می‌خواهند ما را با بدبختی روبرو سازند. آن‌ها تلاش کرده‌اند که نظام اقتصادی و تجارتی ما را فلج کنند، اما ما تا امروز با آن مقابله کرده‌ایم و با گذشت هر روز وضعیت ما بهتر می‌شود.

به گفته وی، اکثر ادارات عایداتی به سیستم‌های پیشرفته الکترونیکی وصل شده که بیشترین درآمد از گمرک‌ها، مستوفیت‌ها و شماری از ادارات دیگر دولتی گردآوری می‌گردد.

معراج گفت در ادارات سطح فساد به صفر رسیده است. مخصوصاً در ریاست عمومی گمرکات و ریاست عمومی عواید شفافیت تضمین شده است. پیش از این با وجود اینکه سطح تجارت بالا و پروژه‌های زیادی جریان داشت، اما عواید بسیار کم بود.

این مقام وزارت مالیه گفت که ۱۱۰ زن در این اداره کار می‌کنند که شمار زیادشان از خانه کار‌هایشان را پیش می‌برند و برایشان ماهانه معاش پرداخت می‌شود و در صورت مهیا شدن محیط مناسب، زنان به دفتر کاری‌شان برخواهند گشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار