قناد باشی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حضور در جام جهانی را می‌توان به نمایش اقتدار ایران تبدیل کرد

کارشناس مسائل سیاسی درباره فرصت‌های پیش روی ایران به بهانه جام جهانی توضیح داد.

جعفر قناد باشی کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اقدامات مثبتی که ایران می‌تواند با حضور خود در قطر به بهانه جام جهانی انجام دهد، گفت:  یک مجموعه اقدامات را می‌توان انجام داد اول اینکه ارتباط ایرانیان قطری را  با داخل کشور از طرق رسانه و جشنواره ها و دعوت به ایران برقرار کنیم. اما درحال حاضر توجه معطوف به ورزشکاران کشور است.

او ادامه داد: در همه جهان فوتبال را به عنوان نماد فرهنگی و رقابت ملت ها با هم در نظر می‌گیرند و صرفا یک رویداد ورزشی صرف محسوب نمی‌شود حتی ممکن است بسیاری از این ورزشکاران با دولت خود مخالف باشند اما زمانی که صحبت از پرچم می‌شود سعی دارند که اسم کشور خود را بالا ببرند و یک نمای فرهنگی درستی از کشور خود به نمایش بگذارند.

قناد باشی تصریح کرد: در کل کشورهای قدرتمند تلاش دارند تا این رویداد فرهنگی را به نمایش اقتدار کشور خود در جهان بدل کنند نه اینکه آن را تبدیل به مناقاشه تبدیل کنند که منجر به ذلت کشورشان شود.

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از فردا آغاز می‌شود و تیم ملی کشورمان در اولین گام روز دوشنبه به مصاف تیم انگلیس خواهد رفت. هنوز جام جهانی آغاز نشده اما رسانه‌های منتسب به روباه پیر سعی می‌کنند تا با طرح مسائل حاشیه‌ای تمرکز تیم ملی و ملی‌پوشان را از بین ببرند. مثلا خبرنگار اسکای نیوز در یک نشست خبری خطاب به کارلوس کیروش مدعی عدم آزادی زنان در ایران شد، سرمربی تیم‌ملی که از نیت واقعی رسانه‌های انگلیسی مطلع است خطاب به او پاسخ داد که انگلیس بهتر است به فکر پناهجویانی باشد که ماه‌هاست پشت دروازه‌های این کشور بلاتکلیف مانده‌اند!

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار