امام جمعه قم:

عمامه پرچم مظلومیت و فداکاری است

آیت الله اعرافی گفت:روحانیت درطول تاریخ در کنار مردم بوده است، عبای ما فرش خدمت و عمامه ما پرچم مظلومیت و فداکاری است.

آیت‌ الله علیرضا اعرافی درخطبه‌های نماز جمعه قم  با تاکید بر توجه به مولفه‌های جنگ ترکیبی دشمنان، گفت: جمهوری اسلامی ایران با جنگ ترکیبی همه‌جانبه روبه رو است و شرایط کشور کاملا ویژه می‌باشد.

 او افزود: آن‌ها می‌خواهند با سرکوب ملت، ضعیف اقتدار و تجزیه کشور به جهان نشان دهند الگوی حکومت دینی شکست خورده است.

خطیب جمعه قم گفت: کشور درشرایط بسیار حساسی از ابتدای انقلاب اسلامی قرار گرفته و لازم است مولفه‌های جنگ ترکیبی به صورت مستمر در موقعیت کنونی کاملا ویژه مورد توجه باشد.

او بیان کرد: استمرار تحریم سنگین و عهد شکنی آمریکا در مسئله برجام، فعال سازی گسل‌های اجتماعی، فعال سازی کانون‌های استکباری در داخل کشور، فعال سازی کانون‌های بین‌المللی علیه ایران، تجهیز منافقان، تحریف تاریخ و تطهیر رژیم پهلوی و آمریکا، نفی دستاورد‌های عظیم انقلاب اسلامی، تغییر مبانی اخلاقی، فرهنگی و خانوادگی در فضای مجازی، جنگ رسانه‌ای گسترده با پای کارآمدن تمام قوای دشمنان و ایجاد جنگ داخلی و ناآرامی جزو مولفه‌های مهم جنگ ترکیبی و همچنین اهداف دشمنان است.

او گفت: فعال سازی گسل‌های اجتماعی برای ایجاد جنگ‌و آشوب داخلی است، همچنین فعال سازی کانون‌های مفتضح تجزیه طلبی نیز در حوادث اخیر کاملا نمایان است که در این زمینه نام منحوس برخی کشور‌های مرتجع عربی مشاهده می‌شود، اگر قرار بر تجزیه طلبی باشد نتیجه عکس از آن حاصل خواهد شد.

او گفت: درشرایط کنونی توجه به مطالبات مردم درحوزه معیشت مورد اهتمام مسئولان باشد و جهاد تبیین با تمام قدرت اجرا شود.

اعرافی ادامه داد: در کنار توجه به مشکلات معیشتی، دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی باید در برابر اغتشاشات و سناریوی نخ نمای کشته سازی با تمام اقتدار و قدرت وارد میدان شوند.

اعرافی با اشاره به هجمه‌های اخیر به حوزه‌های علمیه و روحانیت، گفت: این اهانت‌ها در تاریخ نیز سابقه داشته، روحانیت درطول تاریخ در کنار مردم بوده است، عبای ما فرش خدمت و عمامه ما پرچم مظلومیت و فداکاری است، روحانیت در طول تاریخ بسیار شهید داده و سر‌های بسیاری بالای دار رفته، ولی از دین و عقاید خود کوتاه نیامده و زین پس هم این مسیر پرافتخار را دنبال خواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.