امام جمعه سنندج:

نباید فریب تبلیغات رسانه‌ای دشمنان را بخوریم

ماموستا رستمی گفت: کسانی که در آنسوی مرز ها ادعای حمایت از مردم دارند، همان‌هایی هستند که در برابر حملات شیمیایی و قتل عام ۱۸۰ هزار کُرد بی گناه در حادثه انفال، سکوت کردند.

 ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه سنندج، اقدامات تروریستی و اغتشاشات اخیر و شهادت جمعی از نیرو‌های امنیتی و مردم بی گناه در ایذه، اصفهان، کامیاران، بوکان و سنندج را محکوم کرد و اظهار داشت: دین اسلام برای جان انسان در هر لباس و مکتبی ارزش قائل است و کشتن انسان بی‌گناه، محکوم و گناهی نابخشودنی است.

وی از جوانان خواست مطالبات خود را با منطق به مسوولان اعلام و از اغتشاش و خشونت علیه نیروی انتظامی پرهیز کنند.

او ادامه داد: نیرو‌های امنیتی نیز باید صبور باشند و از خشونت و استفاده از اسلحه برای مقابله با قشر جوان و احساساتی خودداری کنند.

امام جمعه سنندج نیرو‌های امنیتی را از خود مردم دانست و اضافه کرد: چرا عده‌ای ناآگاه خون نیروی امنیتی را که به مردم خدمت می‌کند، می‌ریزند و فرزندان وی را یتیم می‌کنند؟

ماموستا رستمی با بیان اینکه بی‌حجابی و آتش زدن سطل زباله و ناامنی در سطح شهر‌ها نشانه دموکراسی نیست، خطاب به جوانان و مردم گفت: اعتراض اینگونه نیست، این راهش نیست، آتش زدن اموال عمومی و ایجاد ناامنی، دور از منطق و تفکر و مدنیت است.

وی از مسوولان خواست برای تامین مسکن و شغل جوانان همت و جدیت داشته باشند و اظهار داشت: مردم بدانید، کسانی که امروز ادعای حمایت از شما در آنسوی مرز‌ها را دارند، همان‌هایی هستند که در برابر حملات شیمیایی دشمن بعثی به حلبچه، سردشت و قتل عام ۱۸۰ هزار کُرد بی گناه توسط صدام در حادثه انفال، سکوت کردند.

خطیب جمعه سنندج با بیان اینکه چرا مدعیان دروغین حقوق بشر آن روز‌ها از ملت ایران و کُرد دفاع نکردند، ادامه داد: قطعا دشمنان دلسوز ما مردم نیستند و نباید فریب تبلیغات رسانه‌ای آنان را بخوریم.

ماموستا رستمی بر هم خوردن امنیت کشور را باعث آشوب و هرج و مرج و کشتار دانست و به دولت و مسوولان توصیه کرد با استفاده از منابع خدادادی کردستان از جمله وجود مرز و معادن، برای توسعه بهره گیرند، چراکه توسعه، امنیت پایدار را به دنبال دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.