از اعتصاب اجباری تا آبیاری درخت آزادی با خون کودکان؛

تظاهرات شورشی را چه کسی در ایران پایه گذاری کرد؟

نکته مهم وجود نام آشنای کنش‌های تروریستی در تاریخ معاصر کشور است، نامی که در ذات و هویت آن، ایجاد آشوب و افتادن کشور در جنگ داخلی است.

 در حالی که اتاق عملیات آشوب، بعد از آن که با گسیل هسته‌های فشار و تخریب با هدف تحمیل اعتصاب به بازاریان، آن‌چنان که انتظار داشتند، نتیجه نگرفت و سناریوی «اعتصاب سراسری» به آن گستردگی و فراگیری مد نظر کارفرمایان نرسید، طرح مکمل یا اصطلاحا «پِلن بی» به اجرا گذاشته شد.

روز چهارشنبه، به دنبال فراخوان رسانه‌های ضد انقلاب، از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه چند خودرو با صدای بوق ممتد از میدان شهدا شهر ایذه به سمت چهار راه هلال احمر حرکت کردند و تلاش کردند مردم را با خود همراه کنند. همزمان با غروب آفتاب ترافیک سنگینی نیز در این محدوده شکل گرفت نیروهای پلیس با حضور در این محدوده سعی در متفرق کردن این افراد داشتند.


بیشتربخوانید


طبق گفته شاهدان عینی، در این حین گروهی مسلح که سوار بر دو موتور سیکلت بودند با سوء استفاده از التهاب ایجاد شده با اسلحه‌های کلاشینکف به سمت مردم و پلیس تیراندازی کردند و آنها را به رگبار بستند.

تا لحظه نوشتن این گزارش، شمار قربانیان این عملیات تروریستی کور، ۷ تن از هموطنان ما شهید و ۱۳ تن مجروح شدند. در بین شهدای این جنایت، یک کودک معصوم ۱۰ ساله به نام «کیان پیرفلک» هم بود.

کیان پیر فلک
شهید ده ساله جنایت تروریستی ایذه، کیان پیرفلک

جسد کیان

همزمان با اجرای این عملیات تروریستی در ایذه، در ساعت ۲۱ روز چهارشنبه در منطقه خانه اصفهان دو نفر موتورسوار به سمت نیروهای مدافع امنیت مستقر در خیابان رگبار می بندند.

در این حادثه تروریستی دو تن در صحنه تیراندازی به شهادت رسیدند و دو تن دیگر نیز در یکی از بیماستان های اصفهان بستری شدند.

در فضای به شدت غبارآلود، چندلایه و امنیت‌کُش «آشوب»، دشمنان کیان و هستی کشوری به نام «ایران»، که رویای از هم گسیختن تمامیت سرزمینی و انسجام ملی سرزمین ما را دارند، روی پیکره‌ی زخمی و مجروح «اعتماد» و شکاف‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی سربازکرده، حسابی ویژه بازکرده‌اند و به دنبال «خون» رساندن به خط آشوب، با هدف کشاندن آن به «جنگ داخلی» و سوریه‌سازی ایران هستند. در این میان، «خون» ایرانی از هر طرف و از هر قشری بریزد، برای آنان تحصیل حاصل است. آنان به دنبال کشاندن آشوب به نقطه‌ی غیرقابل بازگشت با هدف افتادن کشور در تسلسل خونین و ویرانگر «کین جویی» و «انتقام‌کِشی» و در نهایت جنگ داخلی.

درباره‌ی شاخه مزدوری اجراکننده‌ی این دستورالعمل خونین، البته صرفا دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور صلاحیت نظر دادن دارند، لیکن آن‌چه که به لحاظ تاریخی قابل‌توجه است، چهره‌ی آشنای این نوع کنش تروریستی در تاریخ معاصر کشور، در کارنامه سازمان منافقین مشهود است. آن‌ها حتی در مکتوبات درون‌سازمانی خود، نامی گویا هم بر آن نهاده بودند که امروز، عجیب طنین آشنایی دارد: «تظاهرات شورشی»

منافقین

در اسناد درون‌گروهی سازمان منافقین که بعدها توسط دادستانی انقلاب انتشار عمومی یافت، در صورتجلسه توجیه اعضاء آمده بود:

" با توجه به اسطوره‌سازی مدرم از سازمان از یک طرف، و وجود ذهنیت نسبت به عمل در جو غالب هواداران از طرف دیگر، مردم و حتی هواداران هنوز وارد فاز نظامی نشده‌اند؛ بنابراین، لازم است مردم با تاکتیک مناسبی به صحنه کشانده شوند. اختناق مهم‌ترین عامل عدم ورود مردم به صحنه مبارزه علیه رژیم بوده است؛ بنابراین، لازم است ابتدا جوّ اختناق توسط پیشتاز شکسته شود، تا مردم به صحنه بیایند. «تظاهرات مسلحانه و شورشی»، مناسب‌ترین شکل شکستن جوّ اختناق است."

در اواخر شهریور سال ۶۰، بعد از مجموعه‌ای از عملیات ترور رهبران انقلاب، خط «تظاهرات گسترده» در تحلیل‌های سازمانی نفاق برجسته شد. قرار بود در این طرح، «پتانسیل نهفته خلق» آزاد شود. به این بخش از تحلیل که از درون اسناد درونی سازمان در همان سال ۶۰ کشف شد، توجه کنید:

" به آن درجه از توان نظامی رسیده‌ایم که اگر از رژیم جلوتر نباشیم، پا به پای او هستیم و به شرایط مساوی دست یافته‌ایم....

ما در ۵ مهر ماه با قیامی شبیه قیام توده‌ای ۲۲ بهمن روبرو هستیم. باید مردم را تحت حمایت نیروهای مسلح‌مان به صحنه بکشانیم. می بایست این تظاهرات با شرکت خود مردم صورت گیرد؛ و ما به عنوان پیشتاز مسلح، از مردم حمایت خواهیم کرد. ضرورت انقلاب ایجاب می کند که کشته‌ها زیاد باشد و درخت آزادی، خون می خواهد. شاید کشته‌ها به اندازه ۲۲ بهمن ۵۷ باشد و شاید بیشتر؛ ولی تعداد مهم نیست."

در نیمه دوم سال ۶۰، طبق آمار دادستانی انقلاب و نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی، سه چهارم سوژه های ترور سازمان منافقین، از صنوف آزاد از قبیل جگرفروش، نانوا، سلمانی و بنگاهی بودند و کم‌تر از یک چهارم قربانیان ترور، نیروهای رسمی نهادهای نظامی و انتظامی محسوب می شدند.

مضاف بر این که در چارچوب برنامه تظاهرات مسلحانه موضعی، موسوم به «تظاهرات شورشی» در این مقطع، بسیاری از نیروهای عملیاتی و هواداران سازمان در درگیری با نیروهای انقلاب هلاک شدند. در بین خطوط و سناریوهای مختلف سازمان نفاق برای ایجاد ناامنی، حاک‌سازی فضای رعب و در نهایت «بی‌آینده‌سازی» انقلاب اسلامی»، بدترین نوع جنایت منافقین، حملات تروریستی موسوم به «ترور کور» بود. به این معنی که واحدهای عملیاتی سازمان در روز روشن و بدون هیچ نقشه و برنامه قبلی ناگهان مردم کوچه و خیابان را به رگبار می بستند تا صرفا فضای رعب و وحشت در جامعه ایجاد کنند.نکته قابل تامل این که این سبک از تظاهرات که معمولا شامل بستن یک چهارراه، آتش زدن اموال عمومی با کوکتل مولوتوف و نارنجک، و به رگبار بستن مردم بود، در بهترین حالت ۱۵ دقیقه بیشتر دوام نمی آورد و توسط نیروهای انقلابی جمع می شد. اوج این نوع اقدامات در ۵ مهر ۶۰ بود که در جریان راهپیمایی دانش آموزان معصوم به هواداری از انقلاب به درخواست مرحوم آیت الله منتظری، عوامل سازمان آنان را به رگبار بستند و شماری از گل های نورس باغ انقلاب را پرپر کردند.

ترور های منافقین

شرح اجمالی ماوقع چنین بود که تعداد قابل‌توجهی هوادار مسلح، از سه نقطه مرکزی تهران(پل حافظ(تقاطع طالقانی)، حد فاصل طالقانی و میدان ولیعصر و سه راه جمهوری)، در ساعت ۱۰:۳۰ صبح ۵ مهرماه ۱۳۶۰، با شلیک هوایی و اتش‌زدن مقداری لاستیک اتومبیل و نیز اتوبوس‌های شرکت واحد، راهپیمایی را آغاز کردند.

جمع اعضای سازمان

موسی خیابانی، نفر دوم سازمان و طراح عملیات نظامی منافقین در جمع اعضای سازمان

شکل عمل به این‌گونه بود که افراد موتورسوار(و گاه پیاده) در اکیپ‌های محتلف با گرداوری هواداران و افراد موجود در محل شروع به «تظاهرات» یا «راهپیمایی» می کردند. این افراد با شلیک رگبار هوایی و گاه با شلیک‌های مستقیم به افراد عبوری یا ساختمان‌های مراکز عمومی، بانک‌ها، مغازه‌ها، پاساژها و اتومبیل‌هایی که افراد با ظاهر مذهبی در آن نشسته بودند، با سر دادن شعارهای تعیین‌شده، خط تظاهرات را پیش می بردند. به واحدهای عملیاتی دستور داده شده بود که «هر کس به هر شکل خواست جلوی تظاهرات را بگیرد، به رگبار ببندید و حتی اینکه از چه موضعی از تظاهرات جلوگیری می کند، فرقی ندارد...اگر نیروهای عملیاتی بتوانند از این تظاهرات، ۲ ساعت حفاظت بکنند، کار تمام است و نیروهای مردمی به ما می پیوندند و آتش زیر خاکستر، شعله‌ور می شود.»

در بولتن یکی از انجمن‌های وابسته به سازمان، از زبان یکی از افراد شرکت‌کننده در غائله ۵ مهر آمده است:

" راس ساعت ۱۰:۳۰ با تک‌تیرهای برادران، شروع تظاهرات اعلام شد. با اغاز تظاهرات، یک اتوبوس بنز خط ۱ به اتش کشیده شد. در ابتدا، با توجه به اینکه مسافران از قصد رزمندگان اطلاع نداشتند، از پیاده شدن امتناع ورزیدند، و راننده اتوبوس قصد فرار داشت که با خروش یکی از خواهران که قصد آتش زدن اتوبوس را داشت، مسافرین پیاده شدند و راننده نیز با پرتاب کوکتل مولوتفی به درون اتوبوس را ترک کند، آتش گرفت....تعدادی از برادران به روی پشت‌بام سینما رادیو سیتی و ساختمان‌های اطراف آن رفته بودند و سنگر گرفته بودند. دو پسادار که از دانشگاه جامعه الصادق بیرون امده بودند، توسط این برادران مغزشان به روی زمین ریخته شد. در ادامه عملیات رزمندگان، تعدادی از خواهران به درون ساختمان‌های اطراف رفته و از آنجا تیراندازی می نمودند. تیراندازی تا ساعت ۳:۱۵ ادامه داشت...

وقتی این اسناد تاریخی را مرور می کنیم، و آن‌گاه قطعات پازل را از رویدادهای این روزها و برخی اظهارنظرهای داخلی و خارجی کنار ان می گذاریم، تا حدی پرتوی به نقش و معرکه‌گردانی اجزای مختلف جبهه‌ی ضدایرانی ساطع می شود.

جان بولتون، از ضدایرانی‌ترین عناصر دولت پیشین آمریکا، کعه به خاطر تفکرات به شدت افراطی خود، حتی از سوی ترامپ هم تحمل نشد، روز ۱۷ آبان، در مصاحبه با بخش فارسی بی بی سی، کد مهمی داد که برای اهل فن بسیار قابل تامل بود.

"اگر به انتخابات ۱۳۸۸ نگاه کنید، می‌بینید که سرکوب‌هایی در آن جا صورت گرفت که هم‌اکنون سرکوب‌ها تا حد زیادی گسترده‌تر شده و شدت گرفته است اما تفاوت این است که اپوزیسیون ایران با سلاح‌هایی که از پایگاههای بسیج به دست می‌آورند و سلاح‌هایی که از کردستان عراق وارد ایران می‌شود، در حال مسلح شدن هستند."

این عضو رادیکال حلقه جنگ‌طلب نئوکان‌های آمریکا افزود:

«چشم‌انداز تلاش سیستماتیک اپوزیسیون نه فقط اعتراض بلکه به کارگیری زور و قوه قهریه علیه حکومت ایران با این پیام است که ما دیگر غیرمسلح نیستیم و می‌توانیم با سپاه پاسداران مقابله کنیم و تمامی این‌ها نشان می‌دهد که جایگاه جمهوری اسلامی بیش از پیش در معرض مخاطره قرار دارد."

برای این که به یاد بیاوریم که بولتون مرتبط و متصل با کدام سازمان تروریستی است و این که اسناد دریافتی‌های او از آن سازمان کدام است، یک جستجوی ساده در اینترنت برای دیدن عکس‌های تاق و جفت او با مریم رجوی و حضور فعالانه‌اش در نشست‌های منافقین کافی است.

منبع: مشرق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۸ آبان ۱۴۰۱
چر ایران مقر منافقین در آلبانی را موشک باران نمیکند؟ منافقین از کفار بدترند .
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۷:۴۹ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
هرکدوم ازاین اوباش دستگیرکردند باید میدان شهر اعدام کنند"تامردم تف کنند توصورتشان.مرگ بر آشوب گر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
نظر سنجی شه از مردم تا ببینیم به کی میگن شورشی و اغتشاشگر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
کسی که خورشید را نمی بیند چگونه می توان شاهد آورد بعد شما دنبال رفراندم خاموش کردن خورشید تلاش می کنید
دشمن چگونه سعی در جابجای حق با باطل دارد!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
فرمانده کل نیروهای مسلح زمان24ساعته برای تحویل سلاح(گرم و سرد) قرار دهد.
در این24ساعت، نیروهای امنیتی به دوربین های متصل به لباس مجهز شوند.
پس از 24ساعت،هر کس با سلاح سرد مشاهده شد، نیروی امنیتی حق تیر داشته باشد و در صورت استفاده از سلاح سرد یا گرم، نیروی امنیتی حق داشته باشد که اغتشاشگر را به هلاکت برساند(مثل تمام کشورها که نیروی امنیتی حق دارد از خودش دفاع کند).
وجود دوربین در لباس نیروی امنیتی ضروری است تا جلوی معاندین و سوءاستفاده ها گرفته شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
نفوذی های داخلی از دشمنان خارجی خطرناک ترند.
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۲۱:۰۴ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
بسیار درست است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
چرا این افراد مسلح را دستگیر نمی کنید حساب این افراد از مردم جداست مردم عادی دست به سلاح نمی برند
Iran (Islamic Republic of)
ایرانپور
۲۰:۲۶ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
خوب هم دستگیرشون می کننداگردستگیرنمیشدنداین اتفاقات ده هاوشایدصدهابرابربودان شاالله به زودی کاملا جارو میشندومثل اوایل دهه شصت به دامان اربابان جنایتکارشان برمی گردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
دستگیر شده اند .
ولی اگر اسلحه دست نیروهای امنیتی بود ، این اتفاقات در ثانیه جمع می شد .
من رفتم بسیج محل ثبت نام کردم برای اسلحه دست گرفتن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
همه اینها نتیجه شل دادن وسلاح جنگی نداشتن مامورین است واغتشاشگران را شجاع ونترس کرده که راحت مثل آب خوردن بسیجی ها ومامورین را میکشند وراست راست میچرخن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
آن اسلحه که تو راچنین پرپر کرد
از موج دروغها مسلح شده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۲۸ آبان ۱۴۰۱
احسن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
مردم و نظام انقلابی ایران آنقدر با هوش هستند که این اغتشاشات باعث هر چه بیشتر آمادگی و بیداری خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
اتاق عملیات آشوب دشمن نگاه کرد دید مردم مطالباتی دارند که حکومت پشت گوش می اندازد و از همین طریق و از راه اعتراض ها کم کم ورود کردند و الان این آشوب ها را داریم. لطفا مسوولین از خواب بیدار شوند. ایران اسلامی با زور نمی شود با تدبیر و مردم داری برقرار می شود. تمام افرادی هم که این چند وقت به دست دشمن کشته و شهید شدند بر گردن مسوولین حق دارند و مسوولین باید جوابگوی آنها در محضر خداوند و مردم باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
اگه بچت تو خونه یه شیشه بشکنه نمیگی معترضه میزنی پس کلش!! اون کسی که واقعا مشکل داره وقت برا سروصدا زیاده چند روز سکوت کنه تا آشوبگران را بگیرند بعد بیاد خواستشو مطرح کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
اونی که مشکل اقتصادی داره میره راهپیمایی کاغذ دستش نمیگره که روش نوشته زن زندگی آزادی از دشمن ملت و کوموله و منافق هم خط و دستور نمیگیره ما که ندیدیم این چند وقته کسی یه کاغذ دستش باشه که نوشته باشه ما فلان مشکل اقتصادی رو داریم - ما هم معترضیم به خیلی چیزها ولی کشتن و آتش زدن زندگی و سرمایه دیگران راهش نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
وقتی سرکوبی در کار نیست اغتشاشات هروز و فراخوان بازیا بیشتر و مردمم ضرر میکنن زمینه حضور منافیقین و داعش حتی یه جنگ آماده میشه یه عده احمق فریب خورده هم کارو برای اغتشاشگرا ساده کردن و اینجوری آگه پیش بره این بازیا
حالا حالاها ادامه داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
فکرکنم شماتواین مملکت زندگی نمیکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
در پاسخ 14:17
فکر کنم تو هم تو این مملکت زندگی نمی کنی! حالا نمیدونم آب وهوای آلبانی بیشتر بهت ساخته یا انگلیس یا ...
Iran (Islamic Republic of)
ک
۱۳:۱۵ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
جریان معاند و مزدور در داخل و خارج ی عده فریب خورده را که در اقلیت هستند و جنایت می کنند و آدم می کشند و هیچ پشتوانه ای در داخل ندارند را ملت ایران می داند و حضور ملیون ها نفر در راهپیمایی سیزده آبان را نمی بیند و با ندیدن به خود دلداری و امیدواری می دهد زیرا اگر آن همه ظرفیت و اجتماع بزرگ را واقعا ببیند وحشت می کند و نمی تواند به ادامه حضور ننگین و شکست خورده اش ادامه دهد ای مزدوران داخل و خائنان فراری خارج و وطن فروشان بدانید که شما با کشتن و ترور و تخریب فقط خودتان را رسواتر و حقیرتر از قبل خواهید کرد و جهنم دنیا و عقبی خود را سخت تر خواهید نمود ننگ ابدی نثاران باد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
مرگ بر منافقین وطن فروش و اغتشاشگر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
واقعا دل ادم به درد میادازدیدن این تصاویر مگه این پسربچه چه گناهی داشته خداازباعث بانیش نگذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
شما اغتشاشگران و فتنه گران هرگز به کام دنیایتان هم نخواهد رسید چون من و اکثریت مردم ایران شما را نفرین می کنیم و قطعا تقدیر الهی ناگواری در انتظار شماها خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
تح این اغتشاشات پوچه به جایی نمی رسند صد در صد مگه کشکه به نظر من یکی از فتنه های خارج نشین سر منشه این فتنه ها بوده و هست که یکیش مصی علی‌نژاد و کلا دسیسه آمریکایی صهیونیستی است این اجنبی ها فکر می کنند به خدا ایران از افغانستان و عراق و لیبی بدتر میشه انشالله این فتنه ها هم تمام و رو سیاهیش می مونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
بهایی ها و پهلوی های وطن فروش هم در رده دشمنان ملت شریف ایران اسلامی هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
باید قبول کرد عامل اصلی نارضایتی قشر عظیم مردم خود مسئولان و سیاستهای انهاست که الان ساکت یک گوشه نشسته اند. سیاستهای مسئولان بخصوص در زمینه اقتصادی به مرور زمان باعث نارضایتی مردم و متاسفانه طمع دشمنان مردم برای سو استفاده و بهم ریختن امنیت در کشور ما شده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
راست و دروغ را قاطی کردی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۴۰ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
کاملا درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
چرا پلیس مملکتم نباید حق تیر یا حتی حق حمل سلاح داشته باشه به خدا بوی تبانی میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
کشورهای خارجی در حال مسلح کردن اغتشاشگران هستند و من و تو و بی بی سی به دروغ می گویند پلیس های ایران این کار را کرده . خدا عوامل بی بی سی و من و تو و اغتشاشگران که مردم بی گناه را می کشند را لعنت کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
خدا این شورشی ها و اغتشاش گران را لعنت کند . چهارشنبه در مترو صادقیه زن ها به پلیس ها فحش می دادند و آنها نگاه می کردند بیچاره پلیس ها .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
یه وقتی تو بیمارستان کار می کردم . مردم میومدن مثل آب خوردن بهمون فحش میدادن نه نگهبانی داشتیم نه حفاظتی. در مقابل فحش های رکیک مردم فقط نگاه ی کردیم. امان از مسئولین خائن
Czechia
سربازوطن
۱۵:۱۵ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
توف به شرف اونهای که دم ازادی میزند این خاک حرمت داردشرمنده باشید شرمنده شهدا. بلاخره مثل سگ میمیرید وبه حق فاطمه زهرا ثانیه به ثانیه آتش به قبرستان می افتد ایران سوریه نیست سپاه وارگانهای دیگربایدحکم اعدام 24ساعته آشوبگران وطن فروش رابایدبدهد تادرس عبرت شودمن کوردهستم اگروجود دارید روسری برنمیداریدو.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
خواهشن تمنا میکنیم لااقل برای کمررنگ شدن این اغتشاشات یک موشک هیپرسونیک بفرستیدبه اسرائیل خیلی دیگه دارن شورشو در میارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
از اول معلوم بود که این اعتراظات به خشونت کشیده میشه و شعارها از ابتدا بوی خشونت میداد. خیلی ها این رو قبول نداشتن ولی الان دارن میبینن که خشونت دامن هممون رو میگیره. اصولن عصبانیت و بعدش خشونت وقتی بروز میکنه که فرد با عاملی مواجه میشه که مخالف خواست شخصه و توان تغییرش رو براحتی نداره و می خواد با خشم شرایط رو تحت کنترل خودش در بیاره. بعد از مدتی که این حالت برای شخص نهادینه شد توی همه مسائل، ریز یا درشت از همین روش استفاده می کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
میخوان انتقام انقلاب 57را بگیرند!!میخوان صحنه های 57را بازسازی کنند!!
ولی اکثریت مردم از اینها و احمقهایی که آب در آسیابشان می ریزندمتنفرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
رهسپاریم با ولایت تا شهادت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
لعنت بر منافقین ساکت وفتنه گر داخلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
دست از مماشات بردارید تا افراد بیشتری از بین ما نرفتن نباید به این آدما رحم کرد همشونو بگیرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
همه شونو بگیرین؟!
نه
همه شونو بکشید.
قانون جنگ است،،، بکش تا کشته نشوی.
و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
در طول تاریخ مشخص شد مردم ایران زور نمیپذیرن
هنوز نفهمیدم چرا عده ای چیزیکه عالم و آدم میگفتن بده و جواب نمیدرو با آمدن اصولگرا بفرسن خیابان و علنا تجربه کنن گشت ارشاد نتیجش این شد ، و چنین شری بپا کنن و چنین هزینه سنگینبه کشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
مقابله با دزد هم جواب نمیده از زمانهای قدیم دزد بوده هنوزم هست نباید برخوردبشه دزد هم بنده خداست دلش هم پاکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
لیبرال وطن فروش
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
کیوان
۱۲:۳۱ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
اصلاحیون سازندگی واعتدالیون سبزوبنفش که ۴۰سال درراس کشوربودندوبنیان گذاران رانتخواری اشرافیگری ثروت اندوزی وفساداقتصادی ومروج مدرگرایی بیسوادی مدعی وبرهم زننده هرم طبقاتی جانعه ودرنتیجه انقلاب زدگی مردم شدندبایدپاسخ بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
نا مفهوم صحبت می کنی منظور اصلیت چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
همین اصلاح طلب ها کمر مردم رو شکستن مشتی وزیر پیر و ناکارآمد آمدند تا سهمشان رو از انقلاب ببرند و فرزندانشان با پول مردم در خارج تحصیل کنند و آن رئیس دولتشان با پول مردم حتی صندوق بازنشستگیش رو تغییر داد تا حقوق بیشتری بگیرد و هیچ کس نگفت چرا و چطور همه این آتش ها از گور همان ها بلند می شود
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۱:۳۱ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
لعنت خدا بر منافقین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
تسلیت واژه ای کوچک است دربرابر این جنایت غیر انسانی بزودی مجازات خواهند شد منتظر باشند
Sweden
امین حضرتی
۱۱:۲۷ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
و در انتهای شب به خانه او حمله کردند و جسد بچه ی بیگناه را از خانه او ربودند
تروریست های وحشی به مردم ایران رحم نمیکنند ، همانطور که به سوریه | یمن | عراق | افغانستان رحم نکردند
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۱:۱۲ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
تورو خدا به گوش قوه قضایی برسونید دیگه بهشون رحم نکنن یعنی چی که چون جو گیر شدن چون تحت تاثیر قرار گرفتن بخشیده میشن تاکی مردم باید به خاک وخون کشیده بشن گناه بچه ها چیه ؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
این مزدورهای جیره خور هیچ عددی نیستند انشاءالله به زودی تمامی این سازمان منفور و فرتوت منافقین همراه اون عجوزه لعین به درک اسفل سافلین میرسند. این خونخواره های وطن فروش دیگه آخر خط رسیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
مرگ بر منافقین
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۱۰:۵۴ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
احسنت و آفرین به این متن و گزارش.جهاد تبیین.جهاد تبیین و باز هم جهاد تبیین راه حل است.
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیمی
۱۰:۴۵ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
دستگاه قضاییی بایدفرامرزها ودرسطح بین ال مللی کارکند وزارت امورخارج دراین زمینه فعال ترباشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
الهی خودت سزای این بیشرف های بد ذات شیطان صفت را بده .خدایا به خانواده های این عزیزان صبر و تحمل این داغ را بده ما همه هم درد شما هستیم و شریک غمهایتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
انتقام سخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
خداوند در بدو تولد همه چیز به ما داده . الان این ما هستیم که باید جواب دشمن را بدهیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
انتقام سخت