شناسایی ۶۳ واحد صنعتی، تولیدی و خدماتی آلاینده در لرستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: ۶٣ واحد آلاینده تولیدی، صنعتی و خدماتی طی سه ماهه دوم امسال در استان شناسایی و به کمیته عوارض آلاینده سازمان حفاظت محیط زیست معرفی شد.

"علی سالاروند" مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان چهارشنبه شب در جلسه تعیین تکلیف واحد‌های آلاینده افزود: این تعداد واحد تولیدی به عنوان صنعت آلاینده مشمول اخذ عوارض آلایندگی هستند که نسبت به سال گذشته تا حدودی افزایش یافته اند.

او اظهار داشت: همچنین ۱۰ واحد خدماتی و صنعتی که در ارزیابی سه ماهه اول امسال جزو صنایع آلاینده بوده‌اند با پیگیری و نظارت‌های مستمر این اداره کل و اهتمام صاحبان صنایع، در سه ماهه دوم از لیست واحد‌های آلاینده خارج و پاک شده‌اند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان ادامه داد: هر سه ماه یک‌بار تمامی واحد‌های صنعتی، تولیدی و خدماتی استان به منظور شناسایی و منشا یابی آلودگی‌ها، مورد بازرسی و پایش قرار می‌گیرند و در صورت داشتن خروجی هوا و فاضلاب به منابع پذیرنده، از آن‌ها نمونه‌برداری و آنالیز آزمایشگاهی انجام می‌شود.

سالاروند افزود: در صورت آلایندگی (پس از تطبیق با استاندارد‌های زیست محیطی)، در ابتدا برای واحد آلاینده اخطاریه زیست محیطی صادر می‌شود و در صورتیکه واحد تولیدی، صنعتی و خدماتی در مهلت تعیین شده اهتمام لازم را برای رفع آلودگی نداشته باشد و آلودگی آن استمرار یابد، علاوه بر آن که واحد آلاینده در صنایع مشمول عوارض آلایندگی قرار خواهند گرفت، به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

او گفت: طبق ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده، لیست واحد‌های تولیدی، صنعتی، خدماتی و معدنی جهت اخذ عوارض آلایندگی به معاونت محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور ارسال و پس از بررسی در کمیته عوارض آلایندگی ملی، فهرست نهایی به امور مالیاتی کشور ابلاغ می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان تاکید کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان آمادگی دارد واحد‌های صنعتی خدماتی آلاینده را در صورتیکه برنامه اجرایی و اهتمام لازم برای رفع آلایندگی داشته باشند، برای دریافت تسهیلات به منظور ایجاد زیرساخت‌های لازم رفع آلودگی‌ها مانند ایجاد فیلتراسیون هوا و سیستم‌های تصفیه فاضلاب به صندوق ملی محیط زیست معرفی نماید.

 

برچسب ها: محیط زیست ، آلاینده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.