رئیس سازمان نظام دامپزشکی همدان:

پلمب کلینیک های دامپزشکی همدان، سلامت شهروندان را تهدید می کند

رئیس سازمان نظام دامپزشکی همدان گفت: واکسیناسیون حیوانات خانگی برای پیشگیری از بروز بیماری مشترک انسان و دام ضروری است.

سید مسعود ذوالحواریه می‌گوید: ما در همدان ۵ مرکز دامپزشکی با مجوز داریم که درمان و واکسیناسیون بیش از ۱۵ هزار حیوان، خزنده، جونده و پرنده را انجام می‌دهند.

 او افزود: بیش از یک ماه است که همه دامپزشکی‌های همدان پلمب شده اند و مردم برای درمان، واکسیناسیون و انگل زدایی حیوانات خانگی و پرندگان خود با مشکل روبه رو شده اند.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی همدان گفت: این مراکز با مجوز نظام دامپزشکی و پیش ازآن هم با مجوز اداره کل دامپزشکی فعالیت داشتند و موارد بهداشتی و دفع زباله را از طریق شرکت پسماند شهرداری به خوبی رعایت می‌کردند.

سید مسعود ذوالحواریه افزود: بعد از مصوب شدن  انتقال مراکزدامپزشکی به خارج از شهر بر اساس مصوبه شورای امر به به معروف و نهی منکر و رای دیوان عدالت اداری، با حکم دادستان همدان مراکز دامپزشکی پلمب شدند.

او گفت: با خروج این مراکز از شهر‌ها و نبود امکانات آب، برق، گاز، فاضلاب و انتقال زباله‌های عفونی، ما دیگر قادر به دادن مجوز به دامپزشکی‌ها نیستیم و خود به خود این مراکز جمع می‌شوند.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی همدان افزود: اگر واکسیناسیون و درمان حیوانات وپرندگان به موقع انجام نشود به زودی شاهد شیوع بیماری‌های مشترک حیوانات و امسان‌ها خواهیم بود و رها کردن این حیوانات و پرندگان در جامعه به خاطر عادتشان به انسان‌ها خطرات زیادی را برای جامعه به همراه دارد.

بیش از ۸۰۰ بیماری مشترک بین انسان و حیوانات و پرندگان تاکنون شناسایی شده است و با توجه به اینکه در کشور ما هنور حیوانات ولگرد و سرگردان واکسینه نشده اند سالانه مواردی از هاری و تب کریمه کنگو مشاهده می‌شود.

چندی پیش هیات عمومی دیوان عدالت اداری با صدور رأی وحدت رویه، تاسیس مطب دامپزشکی در املاک با کاربری مسکونی را غیرمجاز اعلام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.