احمدوند مطرح کرد؛

بهره‌مندی ناشران از هزار تن کاغذ مازندران

معاون فرهنگی وزارت ارشاد گفت: حدود هزار تن کاغذ مازندران در اختیار ناشران قرار گرفته و ناشران می‌توانند برای این کاغذ ثبت‌نام کنند.

یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم «ضیافت هفته کتاب با اصحاب نشر» با بیان اینکه بیش از ۱۰۰۰ ناشر، کاغذ دریافت کردند، گفت: این میزان دو تا سه درصد نیاز نشر است، امیدواریم، میزان بیشتری کاغذ در اختیار داشته باشیم از سوی دیگر تلاش برای تولید کاغذ داخلی با اهتمام جدی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و حمایت رئیس جمهوری آغاز شده است. 

وی یادآور شد: حدود یک‌هزار تن کاغذ مازندران در اختیار ناشران قرار گرفته است، همه ناشران می‌توانند برای بهره‌مندی از این کاغذ ثبت‌نام کنند.

احمدوند با بیان اینکه آیین شکرانه استمرار توزیع کاغذ داخلی برگزار خواهد شد، گفت: نیاز ایران با این میزان تولید، تا پایان سال مرتفع نمی‌شود، امیدواریم سال آینده علاوه بر کارخانه مازندران، کارخانه کاغذ پارس و کارخانه زاگرس فارس نیز در مدار تولید قرار گیرد. در این زمینه نیاز کاغذ کشور با تولید این سه کارخانه پاسخ داده خواهد شد. 

وی ادامه داد: نیاز سالانه نشر کشور به کاغذ، ۶۰ هزار تن است که این سه کارخانه توان رفع نیاز ناشران را دارند.

همچنین در حاشیه این مراسم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از سامانه جامع ناشران رونمایی شد.

در سامانه جامع ناشران ۱۴ فرآیند مربوط به امور ناشران، از جمله ۴ نوع ثبت‌نام، صدور پروانه نشر، تمدید پروانه نشر، تغییر نام، تغییر مدیر مسئول، ۴ نوع انتقال، انحلال نشر و رسیدگی به تخلفات پیش‌بینی شده است که سرویس صدور پروانه نشر، پیش از مهلت اتصال به پنجره واحد مجوز‌های دولتی در شهریور سال جاری آغاز بکار کرد و قرار است از این پس همه خدمات به ناشران در این سامانه به شکل الکترونیک ارائه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار