کاوشگر کپستون ناسا به مدار خود در نزدیک ماه رسید

ناسا تایید کرده است که CAPSTONE CubeSat اولین مانور پهلوگیری مداری خود را با موفقیت به پایان رسانده است.

مأموریت موفقیت‌آمیز کپستون دستاورد ناسا را ​​یک گام به پرتاب ایستگاه فضایی قمری Gateway نزدیک‌تر می‌کند که به عنوان پایگاهی برای مأموریت‌های خدمه و همچنین سکوی پرتاب برای فرود فضانوردان بر روی ماه عمل می‌کند.

بیل نلسون، مدیر ناسا در توییتی نوشت: "کپستون ناسا به مدار ماه بازگشته و اولین مانور درج مداری خود را تکمیل کرده است! این فضاپیما طی چند روز آینده به بهبود وضعیت مدار خود ادامه خواهد داد و مدار برنامه ریزی شده پایگاه فضایی ناسا را ​​آزمایش خواهد کرد. "

CAPSTONE - مخفف Cislunar Autonomous Positioning Technology Operations and Navigation Experiment - اولین ماهواره‌ای خواهد بود که مدار پیشنهادی Gateway را آزمایش می‌کند؛ تاسیساتی که نقش کلیدی در برنامه آرتمیس آژانس فضایی ایفا می‌کند.

تیم عملیات ماموریت کپستون تایید کرده است که این ماهواره یکشنبه گذشته در ساعت ۷:۳۹ بعد از ظهر، رانشگر‌هایی را برای قرار دادن آن در مدار پرتاب کرد. این ماهواره اکنون در مداری قرار دارد که به عنوان یک مدار هاله مستطیلی نزدیک (NRHO) شناخته می‌شود.

ناسا اعلام کرده است که طی پنج روز آینده، کپستون دو مانور پاکسازی دیگر را برای بهبود وضعیت مدار خود انجام خواهد داد، پس از آن تیم تحقیق داده‌ها را تجزیه و تحلیل خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که CAPSTONE در مسیر NRHO باقی می‌ماند.

این خبر مثبت در زمانی منتشر می‌شود که ناسا قصد دارد اولین پرتاب نسل بعدی موشک سیستم پرتاب فضایی (SLS) خود را برای سفر به ماه به عنوان بخشی از ماموریت آرتمیس I انجام دهد. موشک SLS یک فضاپیمای بدون سرنشین اوریون را به سمت نزدیکترین همسایه آسمانی ما هدایت می‌کند.

با نگاهی به آینده، ناسا قصد دارد پایگاهی در ماه بسازد که فضانوردان بتوانند برای مدت طولانی در آن زندگی و کار کنند.

منبع: الیوم السابع

برچسب ها: کاوشگر ، ناسا ، ماه ، فضانوردان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار