توسعه زیرساخت‌های دیشموک با اختصاص اعتبار

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص اعتبار برای توسعه زیرساخت‌ها از جمله بهبود وضعیت راه‌ها در دیشموک خبر داد.

کیامرث حاجی‌زاده در سفر به منطقه دیشموک رسیدگی به مناطق محروم را از اولویت‌های نظام و تاکید دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: در همین رابطه از روستا‌های آجم، بناری و گندمکار و پروژه‌های در دست اجرا در دیشموک بازدید شد.

او افزود: درحال حاضر همه پروژه‌ها در منطقه دیشموک فعال هستند، ضمن اینکه از محل سفر رئیس جمهور و همچنین اعتبار‌های محرومیت‌زدایی ارقام خوبی برای توسعه زیرساخت‌های دیشموک اختصاص داده شد.

حاجی زاده می‌گوید: یکی از آرزو‌های دیرینه مردم مناطق گرمسیری استان تعیین تکلیف محور اصلی به شرق خوزستان است که ماده ۲۳ پروژه اتصال به باغ‌ملک اخذ و ۴۷ میلیارد تومان اعتبار اولیه در نظر گرفته شد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: همچنین کار مطالعه ۴ کیلومتر از محور قلعه رئیسی- دیشموک و باغ ملک انجام و پروژه امسال به مناقصه می‌رود، باقیمانده محور هم سال آینده به مناقصه گذاشته می‌شود.

او با اشاره به طغیان سالیانه رود سمه، اضافه کرد: در همین زمینه اعتبار گذاشته شده تا پل احداث شود و علاوه بر اعتبارات استانی، اعتبارات ملی و توازن برای تکمیل زیرساخت‌های دیشموک دیده شده است.

به گفته حاجی زاده؛ گازرسانی به دیشموک از چاروسا تا اسفندان به سمت سرپر نعمت الهی، دلی ده احمد و مسیر منتهی به دیشموک در دست اقدام بوده و لوله‌گذاری این قسمت انجام شده است و کار در یک پروسه ۶ تا ۷ ماه به اتمام می‌رسد تا مردم هر چه سریعتر گازدار شوند.

او با اشاره به پروژه آبرسانی به منطقه گندمکار دیشموک، گفت: از اعتبارات ملی ۴۰ میلیارد به این پروژه اختصاص داده شد و پیمانکار پای است، کار جاده مانده بود که پیمانکار آب منطقه‌ای این کار را انجام داده است.

حاجی زاده افزود: راه‌های روستایی هنوز با مشکلاتی مواجه هستند که برای دیشموک مصوب شده راهداری و آب منطقه هر کدام یک لودر در دیشموک مستقر کنند تا در موقع بارش باران و برف مشکلی پیش نیاید.

او بیان داشت: امسال ۶ سالن مدیریت بحران برای استان مصوب شد که دیشموک یکی از مناطقی است که امروز سالن مدیریت بحران با اعتبار ۶ میلیارد تومان کلنگ‌زنی شد.

کیامرث حاجی زده با اشاره به کلنگ‌زنی مدارس و برخی اقدامات در زمینه تجهیز و تعمیر مدارس، عنوان کرد: لنده و دیشموک پایلوت محرومیت‌زدایی هستند که بنیاد علوی کار‌های خوبی در هر دو منطقه انجام داد و به این منطقه آمدیم تا نظارت فنی بیشتری بر کیفیت پروژه‌ها انجام گیرد.

او می‌گوید: سفر و متمم سفر فرصت خوبی است که استان در ریل عمرانی قرار بگیرد که در این زمینه پروژه‌های عظیمی برای توسعه استان تعریف شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.