بازدید استاندار گیلان از بزرگترین کتابخانه شمال کشور

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی استاندار گیلان به کتابخانه مرکزی رشت رفت و روند تکمیل این طرح بزرگ را بررسی کرد.

دکتر اسدالله عباسی امروز به مناسبت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار و آغاز هفته کتاب و کتاب‌خوانی از ساختمان در دست ساخت کتابخانه مرکزی رشت به عنوان بزرگترین کتابخانه عمومی شمال کشور بازدید کرد و در جمع کتابداران کتابخانه عمومی امام حسن مجتبی (ره) این شهر نیز حاضر شده و با آن‌ها گفتگو کرد.

وی این بازدید با تبریک روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار، بر لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی و توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه تاکید کرد و گفت: فرهنگ مطالعه در گیلان سابقه کهن دارد و اسناد و کتب تاریخی بسیاری از گذشتگان در ابن خصوص به جا مانده که سند هویت این سرزمین محسوب می‌شود.

استاندار گیلان سرانه فضای کتابخانه‌ای گیلان پیش از احداث کتابخانه مرکزی رشت را حدود ۲۷ هزار متر مربع اعلام کرد و افزود: با تاسیس این کتابخانه این مقدار به حدود ۳۲ هزار مترمربع افزایش پیدا کرده و بیش از ۲۵۰ هزار جلد کتاب در این کتابخانه به مردم کتابخوان عرضه خواهد شد.

دکتر عباسی با اشاره به افتتاح کتابخانه مرکزی رشت پیش از تکمیل آن در سال گذشته، گفت: دولت سیزدهم از محل اعتبارات ابلاغی و سفر پرخیر و برکت رئیس جمهوری به گیلان، حدود ۴۰ میلیارد تومان به تکمیل کتابخانه مرکزی رشت اختصاص یافت که ۳۰ میلیارد تومان آن تاکنون جذب شده است.

وی تصریح کرد: بقیه بودجه مصوب به زودی تخصیص پیدا کرده و به زودی شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.