مشکلات بافت تاریخی بازار اردبیل و بنا‌های تاریخی رفع شود

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل گفت: انتظار داریم مشکلات مربوط به محدوده بافت تاریخی در بازار اردبیل و حرایم بنا‌های تاریخی رفع شود.

فردین عینی گفت: انتظار داریم با همکاری وزارتخانه و اداره کل مربوطه مسائل و مشکلات مربوط به محدوده بافت تاریخی در بازار اردبیل و حرایم بنا‌های تاریخی رفع شود.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در دیدار با مدیرکل حفظ و احیا بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی وزارت میراث‌فرهنگی افزود: باید ضوابط اختصاصی بافت تاریخی تدوین شود تا در هنگام مشکلات و مسائل مربوط به بافت تاریخی به عنوان چارچوب قانونی به این ضوابط رجوع کنیم.

عینی تاکید کرد: بعضا ناهماهنگی‌هایی درمورد حرایم و بنا‌های تاریخی و نحوه دخل و تصرف در آن‌ها وجود دارد که باید با نظر صریح وزارتخانه در این موارد به صورت قانونی عمل شود.

او ادامه داد: در چند بنای تاریخی و بافت تاریخی استان مشکلاتی وجود دارد که باید با سفر مدیران مربوط به استان پیگیری و تصمیم‌گیری شود و در این خصوص از مدیرکل حفظ و احیا بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی وزارت میراث‌فرهنگی دعوت می‌کنیم که به استان سفر کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.