تعارض دولت و مجلس در افزایش ۳۵ درصدی فوق العاده ویژه کارکنان دستگاه‌های اجرایی و معلمان

سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش پیرامون موضوع فوق العاده ویژه کارکنان دولت و معلمان توضیحاتی را ارائه کرد.

صادق ستاری فرد در پاسخ به این سوال که موضوع حذف فوق العاده شغل معلمان که در برخی رسانه‌ها مطرح شده است، چیست؛ اظهار کرد: در سال‌های گذشته به نحوی عمل شد که فوق العاده ویژه برای کارکنان برخی دستگاه‌ها حدود ۲۰ درصد اعمال شد و برای برخی دیگر ۳۵ و بعضا سقف ۵۰ درصدی نیز اجرا شد. بنابراین دولت سیزدهم با رویکرد عدالت محوری و جهت استقرار نظام عادلانه پرداخت کارکنان در لایحه ترمیم حقوق پیشنهاد کرده بود که فوق العاده ویژه به میزان ۳۵ درصد برای همه کارکنان دولت که آموزش و پرورش نیز بخشی از آن است، ایجاد شود.

او افزود: متاسفانه در مجلس، حکم پیشنهادی دولت حذف شد و افزایش حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها تحت عنوان حق جهش علمی جایگزین شد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: برای حل این موضوع ۲ راهکار وجود دارد؛ باتوجه به اجازه قانونی در این‌باره یا دولت مجددا موضوع افزایش ۳۵ درصدی فوق العاده ویژه کارکنان همه دستگاه‌های اجرایی و معلمان را تصویب کند یا این که مجلس حذف این موضوع مهم را جبران کند و در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ آن را تصویب کند.

گفتنی است مصوبه دولت که مجلس حذف کرد عبارت است از:

افزایش فوق‌العاده ویژه موضوع بند (۱۰) ماده (۶۸) قانون مدیریت خدمات کشوری صرفاً در مورد دستگاه‌های مشمول قانون مذکور که به موجب مصوبات قبلی کمتر از میزان سی و پنج درصد بوده، حداکثر تا میزان سی و پنج درصد مجموع حقوق ثابت و فوق‌العاده‌های مستمر منوط به رعایت ترتیبات مقرر در ماده (۷۴) قانون مدیریت خدمات کشوری و پس از تأیید شورای حقوق و دستمزد و در سقف اعتبارات ابلاغی با تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور قابل اجرا است.

مصوبه مجلس که جایگزین آن شد نیز عبارت است از:

علاوه بر افزایش مندرج در این بند، حداکثر ۱۵درصد به عنوان «فوق العاده جهش علمی بر مبنای عملکرد» به حقوق و مزایای مستمر اعضای هیئت علمی غیر بالینی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سایر دستگاه‌های اجرایی، اضافه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
اینم از لطف حاج بابایی نسبت به معلمان بود.درد آدم ازین میگیره که دم از عدالت درپرداخت میزنن و بعد نمایندگان بزرگوار چون خودشان اکثرا عضو هیئت علمی اند می آیند و بند فوق العاده ویژه ۳۵ درصد رو برمیدارن وب جاش فوق العاده جهش علمی واسه خودشان میزنند.
نوش جانتان.
آخرین اخبار