برگزاری برنامه‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی در چهارمحال و بختیاری

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری از اجرای برنامه‌های فرهنگی دانشجویی با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در استان خبر داد.

اصغر امیدی اظهار داشت: این برنامه‌ها در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ با رویکرد احیای کانون‌های دانشجویی شعبه سازمان دانشجویان چهارمحال و بختیاری و در دو قالب برنامه‌های داخلی و هماهنگ، با حمایت و نظارت سازمان‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی اجرا می‌شود.

وی با بیان این که طرح‌های فوق در سرفصل‌های مختلف از جمله ترویج فرهنگ قرآنی، فرهنگ اجتماعی، فرهنگ مطالعه، کارآفرینی و مهارت‌افزایی دانشجویان اجرا می‌شود، افزود: دوره هماهنگ تدبر در قرآن کریم، یازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران، هفتمین دوره مسابقات پایان‌نامه سه دقیقه‌ای، طرح فصل سخن (با موضوع نقد و بررسی کتب علوم‌انسانی) و اولین جشنواره کارآفرینی دانشجویان ایران از جمله عناوین طرح‌های فرهنگی هماهنگ هستند.


بیشتر بخوانید


امیدی اضافه کرد: علاوه بر این طرح‌ها که به صورت هماهنگ در سراسر کشور برگزار خواهد شد، بالغ بر ۳۰ طرح داخلی مشتمل بر کارگاه‌های توانمندسازی دانشجویان، مسابقات فرهنگی ادبی، اکران و نقد فیلم، تولید محتوای فرهنگی هنری، نشست‌های مناسبتی و... همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، بر اساس برنامه زمان‌بندی و با مشارکت سازمان دانشجویان شعبه جهاددانشگاهی استان عملیاتی خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به فعالیت غیرحضوری دانشگاه‌ها در ایام کرونا و تاثیرات منفی آن بر فعالیت‌های فرهنگی دانشجویی، از وجود رکود در فعالیت‎های کانون‌های دانشجویی خبر داد و گفت: رویکرد محوری فعالیت‌های این معاونت در سال جاری، احیای مجدد کانون‌های دانشجویی سازمان دانشجویان در جهت مشارکت دانشجویان در برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های فرهنگی این نهاد است.

امیدی ادامه داد: دانشجویان می‌توانند با مراجعه به سامانه جهاد دانشگاهی استان به نشانی www.jchb.ir و یا شماره تماس‌های ۳۲۳۲۰۰۷۰ و ۳۲۳۲۰۳۲۳ و یا شماره مجازی ۰۹۰۳۸۹۲۹۰۲۳ در پیام‌رسان‌ها، از نحوه ثبت‌نام در این کانون‌ها و شرکت در برنامه‌های فرهنگی این نهاد، مطلع شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.